Marketing
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-ZTS-D1-MAR-01 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie w turystyce i sporcie s. 1 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku 2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii 3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012. 2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015. 3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017 4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: 1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017 2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015. 4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996 PROWADZĄCY PRZEDMIOT ( IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL) Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz, agnieszka.widawska-stanisz@wz.pcz.pl 6 Dr inż. Izabella Sowier-Kasprzyk, izabella.sowier-kasprzyk@wz.pcz.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Widawska-Stanisz | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Widawska-Stanisz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku 2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii 3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012. 2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015. 3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017 4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: 1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017 2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015. 4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996 PROWADZĄCY PRZEDMIOT ( IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL) Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz, agnieszka.widawska-stanisz@wz.pcz.pl 6 Dr inż. Izabella Sowier-Kasprzyk, izabella.sowier-kasprzyk@wz.pcz.pl |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bogusława Ziółkowska | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Ratman, Bogusława Ziółkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku 2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii 3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012. 2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015. 3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017 4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: 1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017 2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015. 4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Arnold Pabian | |
Prowadzący grup: | Anna Niedzielska, Arnold Pabian | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku 2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii 3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012. 2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015. 3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017 4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: 1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017 2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015. 4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Niedzielska | |
Prowadzący grup: | Anna Niedzielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku 2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii 3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012. 2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015. 3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017 4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007. Literatura uzupełniająca: 1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017 2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013. 3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015. 4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Niedzielska, Maciej Sobociński | |
Prowadzący grup: | Anna Niedzielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.