Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-ZTS-D1-MAR-01
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie w turystyce i sporcie s. 1
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 6.00 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabella Sowier-Kasprzyk
Prowadzący grup: Izabella Sowier-Kasprzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku

2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii

3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Literatura podstawowa:

1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012.

2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015.

3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017

4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017

2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013.

3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015.

4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996

PROWADZĄCY PRZEDMIOT ( IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL)

Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz, agnieszka.widawska-stanisz@wz.pcz.pl

6

Dr inż. Izabella Sowier-Kasprzyk, izabella.sowier-kasprzyk@wz.pcz.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Widawska-Stanisz
Prowadzący grup: Agnieszka Widawska-Stanisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku

2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii

3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Literatura podstawowa:

1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012.

2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015.

3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017

4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017

2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013.

3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015.

4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996

PROWADZĄCY PRZEDMIOT ( IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL)

Dr inż. Agnieszka Widawska-Stanisz, agnieszka.widawska-stanisz@wz.pcz.pl

6

Dr inż. Izabella Sowier-Kasprzyk, izabella.sowier-kasprzyk@wz.pcz.pl

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusława Ziółkowska
Prowadzący grup: Krzysztof Ratman, Bogusława Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku

2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii

3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Literatura podstawowa:

1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012.

2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015.

3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017

4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017

2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013.

3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015.

4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Arnold Pabian
Prowadzący grup: Anna Niedzielska, Arnold Pabian
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku

2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii

3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Literatura podstawowa:

1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012.

2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015.

3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017

4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017

2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013.

3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015.

4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów istotą marketingu, zasadami współczesnego marketingu i oddziaływaniem instrumentów marketingowych

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingowymi w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw na rynkach krajowych

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student zna fundamentalne zasady funkcjonowania rynku

2. Student zna podstawy zarządzania i ekonomii

3. Student zna podstawowe zasady i narzędzia nowoczesnych technologii wspierające działania marketingowe

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Literatura podstawowa:

1. G. Armstrong, Ph. Kotker, Marketing. Wprowadzenie, Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o. o., 2012.

2. H. Mruk, B. Pilarczyk, M. Sławińska, Marketing: koncepcje - strategie – trendy, Wydaw. Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2015.

3. Ph. Kotler, H. Kartajaya, I. Setiawan Marketing 4.0: era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa 2017

4. E. Michalski, Marketing: podręcznik akademicki, Wydaw. Nauk. PWN, Warszawa 2007.

Literatura uzupełniająca:

1. E. Waliczek, M. Szczurski, T. Trębacz, Zarządzanie marketingowe: aspekty teoretyczno-praktyczne, Wydawnictwo Naukowe "Sophia", Katowice 2017

2. Agnieszka Widawska-Stanisz, Internetowy marketing szeptany jako nowa forma promocji przedsiębiorstw z sektora MŚP, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2013.

3. P. Zaborek, Elements of Marketing Research, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa, 2015.

4. A. Payne, Marketing usług, PWE, warszawa 1996

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska, Maciej Sobociński
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)