Zarządzanie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-ZTS-D1-Z-01 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie w turystyce i sporcie s. 1 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
6.00
LUB
5.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mrozik | |
Prowadzący grup: | Magdalena Mrozik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych pojęć z zakresu teorii zarządzania, w tym roli menadżera w organizacji. C2. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych etapów ewolucji nauk o zarządzaniu oraz znaczenia kontekstu społeczno-gospodarczego. C3. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów teoretycznego i praktycznego znaczenia pojęcia funkcji zarządzania jako podstawowych elementów procesu zarządzania. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Wiedza ogólna na temat społeczeństwa, gospodarki oraz funkcjonowania świata organizacji. 2. Umiejętność identyfikacji podstawowych elementów otoczenia organizacji. 3. Podstawowa wiedza historyczna w odniesieniu do procesów społeczno-gospodarczych XX w. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010 2. Rącka I., Zawadzki J., Podstawy zarządzania, Wydaw. Uczelniane Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Kalisz 2013 3. Strużycki M., Podstawy zarządzania, Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2014 4. Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 6 5. Kardas J.S., Wójcik-Augustyniak M., Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Wyd. Difin, Warszawa 2017 6. Mrozik M., Gostkowska-Dźwig S., Problemy rozwoju turystyki społecznej na rynku polskim, [w:] Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania. T.2 (red.) Olejniczak-Szuster K., Królik R., Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2018 7. Kempa E., Innowacje w turystyce i rekreacji oraz ich wpływ na jakość świadczonych usług, [w:] Zarządzanie organizacją w warunkach różnorodności (red.) Skrzypek E., Wyd. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Ekonomiczny, Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą, Lublin 2018 Literatura uzupełniające: 1. Stabryła A., Podstawy organizacji i zarządzania: podejścia i koncepcje badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2013 2. Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza (red. nauk.) S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2011 Publikacje dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. PROWADZĄCY PRZEDMIOT ( IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL) 1. Dr inż. Magdalena Mrozik: email:magdalena.mrozik@wz.pcz.pl wykład, ćwiczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Mrozik, Katarzyna Olejniczak-Szuster | |
Prowadzący grup: | Magdalena Mrozik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych pojęć z zakresu teorii zarządzania, w tym roli menadżera w organizacji. C2. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych etapów ewolucji nauk o zarządzaniu oraz znaczenia kontekstu społeczno-gospodarczego. C3. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów teoretycznego i praktycznego znaczenia pojęcia funkcji zarządzania jako podstawowych elementów procesu zarządzania. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Wiedza ogólna na temat społeczeństwa, gospodarki oraz funkcjonowania świata organizacji. 2. Umiejętność identyfikacji podstawowych elementów otoczenia organizacji. 3. Podstawowa wiedza historyczna w odniesieniu do procesów społeczno-gospodarczych XX w. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010 2. Rącka I., Zawadzki J., Podstawy zarządzania, Wydaw. Uczelniane Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Kalisz 2013 3. Strużycki M., Podstawy zarządzania, Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2014 4. Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 6 5. Kardas J.S., Wójcik-Augustyniak M., Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Wyd. Difin, Warszawa 2017 6. Mrozik M., Gostkowska-Dźwig S., Problemy rozwoju turystyki społecznej na rynku polskim, [w:] Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania. T.2 (red.) Olejniczak-Szuster K., Królik R., Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2018 7. Kempa E., Innowacje w turystyce i rekreacji oraz ich wpływ na jakość świadczonych usług, [w:] Zarządzanie organizacją w warunkach różnorodności (red.) Skrzypek E., Wyd. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Ekonomiczny, Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą, Lublin 2018 Literatura uzupełniające: 1. Stabryła A., Podstawy organizacji i zarządzania: podejścia i koncepcje badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2013 2. Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza (red. nauk.) S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2011 Publikacje dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. PROWADZĄCY PRZEDMIOT ( IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL) 1. Dr inż. Magdalena Mrozik: email:magdalena.mrozik@wz.pcz.pl wykład, ćwiczenia |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Gostkowska-Dźwig | |
Prowadzący grup: | Sylwia Gostkowska-Dźwig, Magdalena Mrozik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych pojęć z zakresu teorii zarządzania, w tym roli menadżera w organizacji. C2. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych etapów ewolucji nauk o zarządzaniu oraz znaczenia kontekstu społeczno-gospodarczego. C3. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów teoretycznego i praktycznego znaczenia pojęcia funkcji zarządzania jako podstawowych elementów procesu zarządzania. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Wiedza ogólna na temat społeczeństwa, gospodarki oraz funkcjonowania świata organizacji. 2. Umiejętność identyfikacji podstawowych elementów otoczenia organizacji. 3. Podstawowa wiedza historyczna w odniesieniu do procesów społeczno-gospodarczych XX w. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010 2. Rącka I., Zawadzki J., Podstawy zarządzania, Wydaw. Uczelniane Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Kalisz 2013 3. Strużycki M., Podstawy zarządzania, Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2014 4. Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 6 5. Kardas J.S., Wójcik-Augustyniak M., Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Wyd. Difin, Warszawa 2017 6. Mrozik M., Gostkowska-Dźwig S., Problemy rozwoju turystyki społecznej na rynku polskim, [w:] Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania. T.2 (red.) Olejniczak-Szuster K., Królik R., Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2018 7. Kempa E., Innowacje w turystyce i rekreacji oraz ich wpływ na jakość świadczonych usług, [w:] Zarządzanie organizacją w warunkach różnorodności (red.) Skrzypek E., Wyd. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Ekonomiczny, Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą, Lublin 2018 Literatura uzupełniające: 1. Stabryła A., Podstawy organizacji i zarządzania: podejścia i koncepcje badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2013 2. Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza (red. nauk.) S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2011 *Publikacje dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Gostkowska-Dźwig | |
Prowadzący grup: | Sylwia Gostkowska-Dźwig | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych pojęć z zakresu teorii zarządzania, w tym roli menadżera w organizacji. C2. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych etapów ewolucji nauk o zarządzaniu oraz znaczenia kontekstu społeczno-gospodarczego. C3. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów teoretycznego i praktycznego znaczenia pojęcia funkcji zarządzania jako podstawowych elementów procesu zarządzania. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Wiedza ogólna na temat społeczeństwa, gospodarki oraz funkcjonowania świata organizacji. 2. Umiejętność identyfikacji podstawowych elementów otoczenia organizacji. 3. Podstawowa wiedza historyczna w odniesieniu do procesów społeczno-gospodarczych XX w. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010 2. Rącka I., Zawadzki J., Podstawy zarządzania, Wydaw. Uczelniane Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Kalisz 2013 3. Strużycki M., Podstawy zarządzania, Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2014 4. Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 6 5. Kardas J.S., Wójcik-Augustyniak M., Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Wyd. Difin, Warszawa 2017 6. Mrozik M., Gostkowska-Dźwig S., Problemy rozwoju turystyki społecznej na rynku polskim, [w:] Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania. T.2 (red.) Olejniczak-Szuster K., Królik R., Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2018 7. Kempa E., Innowacje w turystyce i rekreacji oraz ich wpływ na jakość świadczonych usług, [w:] Zarządzanie organizacją w warunkach różnorodności (red.) Skrzypek E., Wyd. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Ekonomiczny, Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą, Lublin 2018 Literatura uzupełniające: 1. Stabryła A., Podstawy organizacji i zarządzania: podejścia i koncepcje badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2013 2. Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza (red. nauk.) S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2011 *Publikacje dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Tomski | |
Prowadzący grup: | Piotr Tomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych pojęć z zakresu teorii zarządzania, w tym roli menadżera w organizacji. C2. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych etapów ewolucji nauk o zarządzaniu oraz znaczenia kontekstu społeczno-gospodarczego. C3. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów teoretycznego i praktycznego znaczenia pojęcia funkcji zarządzania jako podstawowych elementów procesu zarządzania. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Wiedza ogólna na temat społeczeństwa, gospodarki oraz funkcjonowania świata organizacji. 2. Umiejętność identyfikacji podstawowych elementów otoczenia organizacji. 3. Podstawowa wiedza historyczna w odniesieniu do procesów społeczno-gospodarczych XX w. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2010 2. Rącka I., Zawadzki J., Podstawy zarządzania, Wydaw. Uczelniane Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Kalisz 2013 3. Strużycki M., Podstawy zarządzania, Oficyna Wydawnicza. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2014 4. Koźmiński A.K., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2013 6 5. Kardas J.S., Wójcik-Augustyniak M., Zarządzanie w przedsiębiorstwie. Środowisko, procesy, systemy, zasoby, Wyd. Difin, Warszawa 2017 6. Mrozik M., Gostkowska-Dźwig S., Problemy rozwoju turystyki społecznej na rynku polskim, [w:] Wyzwania i perspektywy przedsiębiorczej organizacji. Społeczna odpowiedzialność biznesu. Zrównoważony rozwój. Strategie zarządzania. T.2 (red.) Olejniczak-Szuster K., Królik R., Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2018 7. Kempa E., Innowacje w turystyce i rekreacji oraz ich wpływ na jakość świadczonych usług, [w:] Zarządzanie organizacją w warunkach różnorodności (red.) Skrzypek E., Wyd. Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Wydział Ekonomiczny, Katedra Zarządzania Jakością i Wiedzą, Lublin 2018 Literatura uzupełniające: 1. Stabryła A., Podstawy organizacji i zarządzania: podejścia i koncepcje badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2013 2. Podstawy nauki o organizacji. Przedsiębiorstwo jako organizacja gospodarcza (red. nauk.) S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2011 *Publikacje dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Olejniczak-Szuster, Maciej Sobociński | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Olejniczak-Szuster, Piotr Tomski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.