Rynek pracy [WIM-MAT-D2-RYPRA-03]
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Rynek pracy [WIM-MAT-D2-RYPRA-03] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018/2019Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 12 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Prowadzący: | Agata Przewoźna-Krzemińska, Maja Skiba |
Literatura: |
1. Szaban J. Rynek pracy w Polsce i Unii Europejskiej, Warszawa, Difin, 2013. 2. Pocztowski A., W górę, to jedyna droga. Poradnik rozwoju zawodowego dla studentów, UE, Kraków 2013. 3. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji oparte na kompetencjach, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2006. 4. Rynek pracy. Biuletyn informacyjny Urzędu Pracy w Katowicach. 5. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa 2006. 6. Bogaj A., Kwiatkowski S., Szkoła, a rynek pracy. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2006. 7. Jarmołowicz W., Przemiany na współczesnym rynku pracy, FM, Poznań 2008. |
Zakres tematów: |
Forma zajęć – ĆWICZENIA C 1 – Zajęcia wprowadzające. Omówienie sposobu organizacji pracy i warunków zaliczenia przedmiotu. Dyskusja dotycząca podstawowych pojęć dotyczących rynku pracy. C 2 – Dyskusja dotycząca wartościowania pracy ludzkiej na współczesnym rynku pracy. Znaczenie profesjonalizmu i zachowań przedsiębiorczych. C 3 – Dyskusja dotycząca zmian na rynku pracy i przewidywań w zakresie zapotrzebowania na pracę. C 4, 5, 6 – Prezentacje studentów w Power Point, jako wprowadzenie do dyskusji nad: sytuacją na rynku pracy w Polsce i stanem bezrobocia w odniesieniu do innych krajów, a także z uwzględnieniem podziału na województwa, powiaty i różne kategorie społeczno – zawodowe bezrobotnych. C 7 – Dyskusja na temat funkcjonowania pokolenia Y na rynku pracy i jego oczekiwań. Specyfika rekrutacji pokolenia Y. C 8 – Przedstawienie sposobów redagowania profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych (CV, list motywacyjny, aplikacja on-line). Błędy w dokumentach aplikacyjnych. C 9, 10 – Przykłady rozmów kwalifikacyjnych. Umiejętność radzenia sobie z trudnymi pytaniami. Przykłady savoir – vivre podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Najczęściej popełniane błędy w trakcie rozmów kwalifikacyjnych. C – 11 Dyskusja na temat kompetencji społecznych i ich wykorzystania na rynku pracy. C – 12, 13 Analiza własnych predyspozycji osobowościowych w odniesieniu do procesu aktywnego poruszania się po rynku pracy w oparciu o indywidualny profil kompetencyjny. C 14 – Dyskusja na temat zarządzania swoją karierą zawodową i planowania kariery. C 15 – Sprawdzenie wiedzy poprzez kolokwium zaliczeniowe. |
Metody dydaktyczne: |
ANALIZA ŹRÓDEŁ LITERATUROWYCH,PREZENTACJE MULTIMEDIALNE, SYMULACJE ROZMÓW KWALIFIKACYJNYCH, DYSKUSJE GRUPOWE, BURZA MÓZGÓW, |
Metody i kryteria oceniania: |
F1. – Zadania przygotowywane w ramach zajęć. F2. – Prezentacja w Power Point na temat aktualnej sytuacji na rynku pracy. F3. – Przygotowanie symulacji rozmowy kwalifikacyjnej. P1. – Kolokwium zaliczeniowe w formie testu. |
Uwagi: |
PROWADZĄCY PRZEDMIOT 1. dr Elżbieta Robak elżbieta.robak@wz.pcz.pl 2. dr Agata Przewoźna-Krzemińska agata.przewozna-krzeminska@wz.pcz.pl 3. dr Maja Skiba maja.skiba@1. Wszelkie informacje dla studentów kierunku są umieszczane na stronie Wydziału www.wimii.pcz.pl oraz na stronach podanych studentom podczas pierwszych zajęć z danego przedmiotu. 2. Informacja na temat konsultacji przekazywana jest studentom podczas pierwszych zajęć z danego przedmiotu, znajdują się także na stronie internetowej Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.