Trening menedżerski WZ-Z-D2-PD81-02
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni 2022/2023
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277). |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu procesu uczenia się: EU 1 - Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie EU 2 - Student posiada wiedzę na temat procesu porozumiewania się ludzi EU 3 - Student posiada wiedzę na temat kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej EU 4 - Student zna cztery generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) P1. Kolokwium zaliczeniowe. EU 1 (2)-Student nie posiada wiedzy na temat procesów zachodzących w grupie (3)-Student posiada wybiórczą wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie (4)-Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie oraz potrafi oprzeć ją na przykładach (5)-Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie, potrafi oprzeć ją na przykładach, które umie zanalizować EU 2 (2)-Student nie posiada wiedzy na temat procesu porozumiewania się ludzi (3)-Student posiada wybiórczą wiedzę na temat procesu porozumiewania się ludzi (4)-Student posiada wiedzę na temat porozumiewania się ludzi oraz potrafi oprzeć ją na przykładach (5)-Student posiada wiedzę na temat porozumiewania się ludzi, potrafi oprzeć ją na przykładach, które potrafi zanalizować EU 3 (2)-Student nie posiada wiedzy na temat inteligencji emocjonalnej (3)-Student posiada niepełną wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej (4)-Student posiada wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej, potrafi wymienić kompetencje osobiste i społeczne wchodzące w jej skład (5)- Student posiada wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej, potrafi wymienić kompetencje osobiste i społeczne wchodzące w jej skład, a także potrafi zilustrować posiadaną wiedzę adekwatnymi przykładami EU 4 (2)-Student nie zna 4 generacji zarządzania czasem (3)-Student zna wybiórczo 4 generacje zarządzania czasem (4)-Student zna 4 generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie (5)-Student zna 4 generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie, potrafi podać i omówić przykłady zachowań należących do każdej generacji zarządzania czasem |
Zakres tematów: |
C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1 C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1 C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1 C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1 C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1 C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2 C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2 C 8-Zarządzanie sobą 1 C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2 P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1 C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1 C 12–Wpisy zaliczeń 1 |
Metody dydaktyczne: |
NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE 1. Podręczniki i skrypty 2. Sprzęt audiowizualny 3. Tablica + kreda |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.