Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening menedżerski WZ-Z-D2-PD81-02
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2022/2023

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice.

2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa.

3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa.

4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań.

Literatura uzupełniająca:

1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań.

2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa.

3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015.

4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277).

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu procesu uczenia się:

EU 1 - Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie

EU 2 - Student posiada wiedzę na temat procesu porozumiewania się ludzi

EU 3 - Student posiada wiedzę na temat kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej

EU 4 - Student zna cztery generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

P1. Kolokwium zaliczeniowe.

EU 1

(2)-Student nie posiada wiedzy na temat procesów zachodzących w grupie

(3)-Student posiada wybiórczą wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie

(4)-Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie oraz potrafi oprzeć ją na przykładach

(5)-Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie, potrafi oprzeć ją na przykładach, które umie zanalizować

EU 2

(2)-Student nie posiada wiedzy na temat procesu porozumiewania się ludzi

(3)-Student posiada wybiórczą wiedzę na temat procesu porozumiewania się ludzi

(4)-Student posiada wiedzę na temat porozumiewania się ludzi oraz potrafi oprzeć ją na przykładach

(5)-Student posiada wiedzę na temat porozumiewania się ludzi, potrafi oprzeć ją na przykładach, które potrafi zanalizować

EU 3

(2)-Student nie posiada wiedzy na temat inteligencji emocjonalnej

(3)-Student posiada niepełną wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej

(4)-Student posiada wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej, potrafi wymienić kompetencje osobiste i społeczne wchodzące w jej skład

(5)- Student posiada wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej, potrafi wymienić kompetencje osobiste i społeczne wchodzące w jej skład, a także potrafi zilustrować posiadaną wiedzę adekwatnymi przykładami

EU 4

(2)-Student nie zna 4 generacji zarządzania czasem

(3)-Student zna wybiórczo 4 generacje zarządzania czasem

(4)-Student zna 4 generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie

(5)-Student zna 4 generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie, potrafi podać i omówić przykłady zachowań należących do każdej generacji zarządzania czasem

Zakres tematów:

C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1

C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1

C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1

C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1

C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1

C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2

C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2

C 8-Zarządzanie sobą 1

C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2

P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1

C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1

C 12–Wpisy zaliczeń 1

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Podręczniki i skrypty

2. Sprzęt audiowizualny

3. Tablica + kreda

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)