Trening menedżerski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D2-PD81-02 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening menedżerski |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II st. sem.2 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej C3. Doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej C4. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą C5. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą w czasie C6. Stawanie się osobą kreatywną, inspirowanie innych WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
Pełny opis: |
C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1 C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1 C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1 C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1 C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1 C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2 C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2 C 8-Zarządzanie sobą 1 C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2 P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1 C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1 C 12–Wpisy zaliczeń 1 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277). |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu procesu uczenia się: EU 1 - Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie EU 2 - Student posiada wiedzę na temat procesu porozumiewania się ludzi EU 3 - Student posiada wiedzę na temat kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej EU 4 - Student zna cztery generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) P1. Kolokwium zaliczeniowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-23 - 2015-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska, Małgorzata Sierpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
OPIS PRZEDMIOTU 1. CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej C3. Doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej C4. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą C5. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą w czasie C6. Stawanie się osobą kreatywną, inspirowanie innych WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia 1.Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej.1 2.Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy.1 3.Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach.1 4.Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego.1 5.Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie).1 6.Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów).2 7.Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych.2 8.Zarządzanie sobą.1 9.Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie.2 10.Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych.1 11.Kolokwium zaliczeniowe.1 12.Wpisy zaliczeń.1 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej C3. Doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej C4. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą C5. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą w czasie C6. Stawanie się osobą kreatywną, inspirowanie innych WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1 C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1 C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1 C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1 C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1 C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2 C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2 C 8-Zarządzanie sobą 1 C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2 P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1 C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1 C 12–Wpisy zaliczeń 1 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej C3. Doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej C4. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą C5. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą w czasie C6. Stawanie się osobą kreatywną, inspirowanie innych WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1 C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1 C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1 C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1 C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1 C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2 C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2 C 8-Zarządzanie sobą 1 C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2 P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1 C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1 C 12–Wpisy zaliczeń 1 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej C3. Doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej C4. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą C5. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą w czasie C6. Stawanie się osobą kreatywną, inspirowanie innych WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1 C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1 C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1 C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1 C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1 C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2 C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2 C 8-Zarządzanie sobą 1 C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2 P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1 C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1 C 12–Wpisy zaliczeń 1 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej C3. Doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej C4. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą C5. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą w czasie C6. Stawanie się osobą kreatywną, inspirowanie innych WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1 C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1 C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1 C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1 C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1 C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2 C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2 C 8-Zarządzanie sobą 1 C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2 P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1 C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1 C 12–Wpisy zaliczeń 1 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej C3. Doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej C4. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą C5. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą w czasie C6. Stawanie się osobą kreatywną, inspirowanie innych WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1 C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1 C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1 C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1 C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1 C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2 C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2 C 8-Zarządzanie sobą 1 C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2 P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1 C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1 C 12–Wpisy zaliczeń 1 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej C3. Doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej C4. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą C5. Rozwijanie umiejętności zarządzania sobą w czasie C6. Stawanie się osobą kreatywną, inspirowanie innych WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
C 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1 C 2-Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy 1 C 3-Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach 1 C 4-Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 1 C 5-Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie) 1 C 6-Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów) 2 C 7-Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych 2 C 8-Zarządzanie sobą 1 C 9-Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie 2 P 10-Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych 1 C 11-Kolokwium zaliczeniowe 1 C 12–Wpisy zaliczeń 1 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa. 3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 4. Randak-Jezierska M., Trening menedżerski a humanizacja stosunków pracy, Humanizacja Pracy, 2014, nr 3 (277). |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.