Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Trening menedżerski WZ-Z-D2-PD81-02
Ćwiczenia (CW) Semestr letni 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice.

2. Kozyra B. (2015), Zarządzanie sobą. Zrozum siebie i zrealizuj marzenia, MT Biznes, Warszawa.

3. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa.

4. Goleman D. (2007), Inteligencja emocjonalna w praktyce, Media Rodzina, Poznań.

Literatura uzupełniająca:

1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań.

2. Biela A. (2015), Trening kreatywności. Jak pobudzić twórcze myślenie, Edgard, Warszawa.

Efekty uczenia się:

EK 1 - Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie

EK 2 - Student posiada wiedzę na temat procesu porozumiewania się ludzi

EK 3 - Student posiada wiedzę na temat kompetencji osobistych i społecznych wchodzących w skład inteligencji emocjonalnej

EK 4 - Student zna cztery generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie

Metody i kryteria oceniania:

EK 1

(ndst)Student nie posiada wiedzy na temat procesów zachodzących w grupie

(dst)Student posiada wybiórczą wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie

(db)Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie oraz potrafi oprzeć ją na przykładach

(bdb)Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie, potrafi oprzeć ją na przykładach, które umie zanalizować

EK 2

(ndst)Student nie posiada wiedzy na temat procesu porozumiewania się ludzi

(dst)Student posiada wybiórczą wiedzę na temat procesu porozumiewania się ludzi

(db)Student posiada wiedzę na temat porozumiewania się ludzi oraz potrafi oprzeć ją na przykładach

(bdb)Student posiada wiedzę na temat porozumiewania się ludzi, potrafi oprzeć ją na przykładach, które potrafi zanalizować

EK 3

(ndst)Student nie posiada wiedzy na temat inteligencji emocjonalnej

(dst)Student posiada niepełną wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej

(db)Student posiada wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej, potrafi wymienić kompetencje osobiste i społeczne wchodzące w jej skład

(bdb)Student posiada wiedzę na temat inteligencji emocjonalnej, potrafi wymienić kompetencje osobiste i społeczne wchodzące w jej skład, a także potrafi zilustrować posiadaną wiedzę adekwatnymi przykładami

EK 4

(ndst)Student nie zna 4 generacji zarządzania czasem

(dst)Student zna wybiórczo 4 generacje zarządzania czasem

(db)Student zna 4 generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie

(bdb)Student zna 4 generacje zarządzania czasem oraz wie, jak rozwijać umiejętność zarządzania sobą w czasie, potrafi podać i omówić przykłady zachowań należących do każdej generacji zarządzania czasem

Zakres tematów:

1.Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej.1

2.Integracja grupy, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy.1

3.Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach.1

4.Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego.1

5.Role grupowe (analiza ról pełnionych w grupie przez poszczególnych jej członków; analiza rozkładu ról w grupie).1

6.Komunikacja interpersonalna (komunikacja werbalna i niewerbalna; aktywne słuchanie; rozpoznawanie barier komunikacyjnych po stronie nadawcy i odbiorcy komunikatu; trafność pierwszego wrażenia i pułapki stereotypów).2

7.Inteligencja emocjonalna, doskonalenie kompetencji osobistych i społecznych.2

8.Zarządzanie sobą.1

9.Cztery generacje zarządzania czasem. Zarządzanie sobą w czasie.2

10.Zarządzanie własną kreatywnością, inspirowanie innych.1

11.Kolokwium zaliczeniowe.1

12.Wpisy zaliczeń.1

Metody dydaktyczne:

NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE

1. Podręczniki i skrypty

2. Sprzęt audiowizualny

3. Tablica + kreda

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

P1. Kolokwium zaliczeniowe

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Randak-Jezierska 17/ szczegóły
2 (brak danych), (sala nieznana)
Małgorzata Randak-Jezierska 19/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)