Literatura: |
Literatura podstawowa:
1. A. Pabian, W. Gworys, Prace dyplomowe. Przygotowanie merytoryczne i redakcyjne, Wyd. Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie, 2008
2. Ch.Frankfort –Nachmias, D. Nachmias, Metody badawcze w naukach społecznych. Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznan 2001
3. B. Brycz, T. Dudycz, Przewodnik dla piszących prace magisterskie w zakresie zarządzania, PWE, Warszawa 2011
Literatura uzupełniająca:
1. B.R. Kuc, J. Paszkowski, Metody i techniki pisania prac dyplomowych, Wyd. Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku, Białystok 2007
3. S. Nowak, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2007
4. M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2008
* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.
|
Efekty uczenia się: |
EU 1 - Student potrafi określić koncepcję badawczą realizowanej pracy – w tym: źródła danych, problem i cele badawcze oraz metody i narzędzia badawcze
EU 2 - Student zna zasady przygotowania części empirycznej dyplomowej pracy licencjackiej
EU 3 - Student zna wymogi redakcyjne przygotowania pracy dyplomowej - w szczególności dotyczące części empirycznej pracy oraz potrafi zintegrować wszystkie przygotowane części pracy nadając jej ostateczną całość
EU 4 – Student zna praktyczne aspekty przystępowania do egzaminów dyplomowych i kryteria oceny prac dyplomowych
|
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
F1. Sporządzenie części praktycznej pracy oraz zakończenia, spisu literatury i załaczników
P1. Prezentacja ukazująca stopień zaawansowania pracy dyplomowej
Efekt 1
(2) Student nie potrafi określić koncepcji badawczej realizowanej pracy
(3) Student potrafi określić jedynie w zarysie koncepcję badawczą realizowanej pracy
(4) Student potrafi częściowo określić koncepcję badawczą realizowanej pracy w obszarze źródeł danych, przedmiotu badania
(5) Student potrafi określić całościową koncepcję badawczą realizowanej pracy – w tym: źródła danych, przedmiot, metody i narzędzia badawcze
Efekt 2
(2) Student nie zna zasad przygotowania części empirycznej dyplomowej pracy licencjackiej
(3) Student zna kilka wybranych zasad przygotowania części empirycznej dyplomowej pracy licencjackiej
(4) Student zna najważniejsze zasady przygotowania części empirycznej dyplomowej pracy licencjackiej
(5) Student zna wszystkie zasady przygotowania części empirycznej dyplomowej pracy licencjackiej
Efekt 3
(2) Student nie zna żadnych wymogów redakcyjnych przygotowania pracy dyplomowej
(3) Student zna wybrane wymogi redakcyjne przygotowania pracy dyplomowej
(4) Student zna najważniejsze wymogi redakcyjne przygotowania pracy dyplomowej
(5) Student zna wszystkie wymogi redakcyjne przygotowania pracy dyplomowej (w szczególności dotyczące części empirycznej pracy)
|
Zakres tematów: |
S1, S2, S3, S4, S5, S6 - Wprowadzenie – ustalenia wstępne dotyczące przygotowania praktycznej części pracy dyplomowej 6h
S7, S8, S9, S10, S11, S12, S13, S14, S15- Przygotowanie części empirycznej pracy – gromadzenie i selekcja informacji, formułowanie celu badan oraz dobór metod i narzędzi badawczych 9h
S16, S17, S18, S19, S20, S21, S22, S23, S24- Opracowanie części empirycznej pracy dyplomowej - prezentacja zrealizowanych fragmentów pracy (analiza i dyskusja) 9h
S25, S26, S27, - Redakcyjne aspekty przygotowywania części praktycznej pracy dyplomowej 3h
S28, S29, S30- Aspekty przygotowania do egzaminu dyplomowego i kryteria oceny prac dyplomowych 3h
|