Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing partnerski w handlu i dystrybucji WZ-LOG-D2-ZLwH-MP-04
Wykład (WYK) Semestr letni 2018/2019

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 15
Limit miejsc: (brak limitu)
Zaliczenie: Egzamin
Efekty uczenia się:

EK 1 - Student potrafi dokonać analizy otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa handlowego.

EK 2- Student potrafi stworzyć ogólną koncepcję strategii marketingowej przedsiębiorstwa zajmującego się handlem i dystrybucją.

EK 3- Student potrafi przeprowadzić proces tworzenia właściwych relacji z klientem (CRM) w oparciu o zasady marketingu partnerskiego.

EK 4 - Student potrafi wykreować proces marketingu wewnętrznego dla potrzeb stworzenia personelu zdolnego realizować zasady marketingu partnerskiego

Metody i kryteria oceniania:

P1. Egzamin pisemny.

Efekt 1 (ndst) Student nie potrafi rozróżnić elementów otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa handlowego. (dst) Student potrafi identyfikować elementy otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa handlowego. (db) Student potrafi dokonać analizy otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa handlowego w podstawowym zakresie. (bdb) Student potrafi dokonać analizy otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa handlowego.

Efekt 2 (ndst) Student nie potrafi podać zasad strategii marketingowej przedsiębiorstwa zajmującego się handlem i dystrybucją. (dst) Student potrafi podać zasady strategii marketingowej przedsiębiorstwa zajmującego się handlem i dystrybucją. (db) Student potrafi przedstawić schemat ogólnej koncepcji strategii marketingowej przedsiębiorstwa zajmującego się handlem i dystrybucją. (bdb) Student potrafi stworzyć ogólną koncepcję strategii marketingowej przedsiębiorstwa zajmującego się handlem i dystrybucją.

Efekt 3 (ndst) Student nie zna zasad proces tworzenia właściwych relacji z klientem (CRM) w oparciu o zasady marketingu partnerskiego. (dst) Student zna ogólne zasady procesu tworzenia właściwych relacji z klientem (CRM) w oparciu o zasady marketingu partnerskiego. (db) Student potrafi w ogólnym zarysie przeprowadzić proces tworzenia właściwych relacji z klientem (CRM) w oparciu o zasady marketingu partnerskiego. (bdb) Student potrafi przeprowadzić proces tworzenia właściwych relacji z klientem (CRM) w oparciu o zasady marketingu partnerskiego.

Efekt 4 (ndst) Student nie zna zasad marketingu wewnętrznego dla potrzeb stworzenia personelu zdolnego realizować zasady marketingu partnerskiego. (dst) Student zna zasady marketingu wewnętrznego dla potrzeb stworzenia personelu zdolnego realizować zasady marketingu partnerskiego. (db) Student potrafi w ogólnym zarysie wykreować proces marketingu wewnętrznego dla potrzeb stworzenia personelu zdolnego realizować zasady marketingu partnerskiego. (bdb) Student potrafi wykreować proces marketingu wewnętrznego dla potrzeb stworzenia personelu zdolnego realizować zasady marketingu partnerskiego.

Zakres tematów:

W 1(1) - Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie/przypomnienie podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem.

W 2(1) - Miejsce handlu i dystrybucji w koncepcji marketingu.

W 3(1) - Marketing w handlu i dystrybucji w odróżnieniu od marketingu produktów materialnych i innych rodzajów marketingu (non profit, terytorialnego itd.).

W 4(1) - Omówienie specyfiki marketingu w handlu i dystrybucji. Marketing-mix w handlu i dystrybucji.

W 5(1) - Omówienie analizy strategicznej dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstwa handlowego.

W 6(1) - Klasyfikacja przedsiębiorstw w handlu i dystrybucji.

W 7(1) - Specyfika i klasyfikacja handlu hurtowego.

W 8(1) - Specyfika i klasyfikacja handlu detalicznego.

W 9(1) - Specyfika produktu handlowego w różnych rodzajach działalności logistycznej. Asortyment produktów handlowych.

W 10(1) - Proces tworzenia relacji z klientem (CRM) w przedsiębiorstwie handlowym.

W 11(1) - Charakterystyka marketingu partnerskiego.

W 12(1) - Potrzeba stosowania zasad marketingu partnerskiego w handlu i dystrybucji.

W 13(1) - Personel – podstawowy element marketingu-mix przedsiębiorstwa zajmującego się handlem i dystrybucją.

W 14(1) - Znaczenie personelu dla realizacji orientacji na klienta w myśl zasad marketingu partnerskiego.

W 15(1) - Charakterystyka i zasady marketingu wewnętrznego.

Metody dydaktyczne:

1. Podręczniki, artykuły, filmy, fotografie, materiały firmowe itd.

2. Sprzęt audiowizualny.

3. Komputer – Internet.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Liczba osób w grupie / limit miejsc Akcje
1 (brak danych), (sala nieznana)
Anna Niedzielska 33/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)