Marketing partnerski w handlu i dystrybucji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-LOG-D2-ZLwH-MP-04 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing partnerski w handlu i dystrybucji |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe - Logityka II stopień sem. 4 - ZLwHiD |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko, Anna Niedzielska, Joanna Pikuła-Małachowska, Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Niedzielska | |
Prowadzący grup: | Anna Niedzielska, Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Niedzielska | |
Prowadzący grup: | Anna Niedzielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Niedzielska | |
Prowadzący grup: | Anna Niedzielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji. C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji. 3. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu. |
|
Pełny opis: |
W 1(1) - Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie/przypomnienie podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem. W 2(1) - Miejsce handlu i dystrybucji w koncepcji marketingu. W 3(1) - Marketing w handlu i dystrybucji w odróżnieniu od marketingu produktów materialnych i innych rodzajów marketingu (non profit, terytorialnego itd.). W 4(1) - Omówienie specyfiki marketingu w handlu i dystrybucji. Marketing-mix w handlu i dystrybucji. W 5(1) - Omówienie analizy strategicznej dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstwa handlowego. W 6(1) - Klasyfikacja przedsiębiorstw w handlu i dystrybucji. W 7(1) - Specyfika i klasyfikacja handlu hurtowego. W 8(1) - Specyfika i klasyfikacja handlu detalicznego. W 9(1) - Specyfika produktu handlowego w różnych rodzajach działalności logistycznej. Asortyment produktów handlowych. W 10(1) - Proces tworzenia relacji z klientem (CRM) w przedsiębiorstwie handlowym. W 11(1) - Charakterystyka marketingu partnerskiego. W 12(1) - Potrzeba stosowania zasad marketingu partnerskiego w handlu i dystrybucji. W 13(1) - Personel – podstawowy element marketingu-mix przedsiębiorstwa zajmującego się handlem i dystrybucją. W 14(1) - Znaczenie personelu dla realizacji orientacji na klienta w myśl zasad marketingu partnerskiego. W 15(1) - Charakterystyka i zasady marketingu wewnętrznego. C 1(2) –Omówienie programu zajęć, wyznaczenie zadań do realizacji, podanie literatury, omówienie sposobu oceniania itp. C 2(2) –Przypomnienie pojęć i reguł marketingu, dyskusja nad specyfiką marketingu w handlu i usługach. Uwagi do realizacji wyznaczonych zadań. C 3 (2) –Prezentacja - przez wyznaczonych studentów - projektu marketingu-mix dla wybranego przedsiębiorstwa świadczącego usługi logistyczne (handel i dystrybucja). Dyskusja nad zaprezentowanym projektem. C 4,5,6(6) –Prezentacje (3x) - przez wyznaczonych studentów – procesu tworzenia produktu handlowego dla różnego rodzaju przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Jakość usług a marketing partnerski. Dyskusja nad zaprezentowanymi projektami. C 7,8,9(6) –Prezentacje (3x) - przez wyznaczonych studentów – procesu tworzenia relacji z klientem (CRM) dla różnego rodzaju przedsiębiorstw świadczących usługi w handlu i dystrybucji. Dyskusja nad zaprezentowanymi projektami. C 10,11,12(6) –Prezentacje (3x) - przez wyznaczonych studentów – wdrażania marketingu wewnętrznego w celu stworzenia personelu zdolnego realizować marketing partnerski dla różnego rodzaju przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Dyskusja nad zaprezentowanymi projektami. C 13 (2) –Prezentacja - przez wyznaczonych studentów - projektu badania jakości usług w kontekście realizacji marketingu partnerskiego (servqual) dla wybranego przedsiębiorstwa zajmującego się handlem/dystrybucją. Dyskusja nad zaprezentowanym projektem. C14(2) –Ogólna dyskusja nad zasadami marketingu partnerskiego w handlu i usługach podsumowująca tematykę zajęć. C 15 (2) - Zakończenie zajęć - omówienie wyników, uwagi, wpisy zaliczeń itd. |
|
Literatura: |
Podstawowa: 1. R. Furtak,Marketing partnerski na rynku usług, PWE Warszawa 2005. 2. K.Storbacka, J.R.Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. CustomerRelationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. 3. J. Otto,Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004. 4. K. Fonfara,Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, Warszawa 2014. 5. T. Wojciechowski,Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem,Difin, Warszawa 2011. Uzupełniająca: 6. R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H.Beck, Warszawa2006. 7. M.Mitręga,Marketing relacji,CeDEeWu, Warszawa 2005. 8. P. Kotler, Marketing: analiza planowanie, wdrażanie i kontrola, Geberthner i spółka, Warszawa 1996. 9. A. Payne, Marketing usług, PWE , Warszawa 1996. 10. M. Christopher, H. Peck, Logistyka marketingowa, PWE Warszawa 2005. 11. Niedzielska A., Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Łazorko | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Łazorko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji. C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji. 3. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2005. 2. K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. 3. J. Otto, Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004. 4. K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014. 5. T. Wojciechowski, Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H. Beck, Warszawa 2006. 2. M. Mitręga, Marketing relacji, CeDEeWu, Warszawa 2005. 3. A. Niedzielska, Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Niedzielska | |
Prowadzący grup: | Anna Niedzielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji. C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji. 3. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA Literatura podstawowa: 1. R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2005. 2. K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. 3. J. Otto, Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004. 4. K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014. 5. T. Wojciechowski, Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H. Beck, Warszawa 2006. 2. M. Mitręga, Marketing relacji, CeDEeWu, Warszawa 2005. 3. A. Niedzielska, Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji. C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1.Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. 2. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji. 3. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2005. 2. K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. 3. J. Otto, Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004. 4. K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014. 5. T. Wojciechowski, Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: 1. R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H. Beck, Warszawa 2006. 2. M. Mitręga, Marketing relacji, CeDEeWu, Warszawa 2005. 3. A. Niedzielska, Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Prowadzący grup: | Izabella Sowier-Kasprzyk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Łazorko | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji. C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2005. K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001. J. Otto, Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004. K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014. T. Wojciechowski, Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011. Literatura uzupełniająca: R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H. Beck, Warszawa 2006. M. Mitręga, Marketing relacji, CeDEeWu, Warszawa 2005. A. Niedzielska, Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Pikuła-Małachowska | |
Prowadzący grup: | Joanna Pikuła-Małachowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Krukowska-Miler | |
Prowadzący grup: | Agata Krukowska-Miler | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.