Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA
Literatura podstawowa
1. Zimbardo P. G., Johnson R. L., McCann V., Psychologia t.1 - 5, PWN, Warszawa 2017.
2. Zimbardo P. G., Gerrig R. J., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2017.
Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania
Literatura uzupełniająca
1. Aronson E., Wilson T. D., Akert, R. M., Psychologia społeczna – serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2012.
2. Randak-Jezierska M., Gestaltowskie spotkanie w dialogu Ja - Ty. Tworzenie bezpiecznej przestrzeni do dialogu w szkole, [w:] Łukasik J., Nowosad I., Szymański M. J. (red.), Edukacja równość czy jakość?, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010.
PROWADZĄCY PRZEDMIOT ( IMIĘ, NAZWISKO, ADRES E-MAIL)
1. dr Małgorzata Randak – Jezierska, malgorzata.randak-jezierska@wz.pcz.pl
2. mgr Ewelina Chrapek, ewelina.chrapek@wz.pcz.pl
|
Efekty uczenia się: |
EFEKTY UCZENIA SIĘ
Po zakończeniu procesu uczenia się:
EU 1- Student ma wiedzę z zakresu kierunków psychologicznych.
EU 2- Student posiada wiedzę na temat psychologicznych koncepcji człowieka.
EU 3- Student ma wiedzę z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii.
EU 4- Student posiada wiedzę na temat procesów poznawczych.
Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania
|
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
P1. Kolokwium zaliczeniowe
FORMY OCENY – SZCZEGÓŁY
Efekt 1
(ndst) Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu kierunków psychologicznych; (dst) Student ma wybiórczą wiedzę z zakresu kierunków psychologicznych; (db) Student ma podstawową wiedzę z zakresu kierunków psychologicznych, którą potrafi oprzeć na przykładach; (bdb) Student ma podstawową wiedzę z zakresu kierunków psychologicznych, potrafi oprzeć ją na przykładach i krótko je scharakteryzować.
Efekt 2
(ndst) Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat psychologicznych koncepcji człowieka; (dst) Student posiada wybiórczą wiedzę na temat psychologicznych koncepcji człowieka; (db) Student posiada podstawową wiedzę na temat psychologicznych koncepcji człowieka, potrafi podać stosowne przykłady; (bdb) Student posiada podstawową wiedzę na temat psychologicznych koncepcji człowieka, potrafi podać stosowne przykłady i krótko je omówić.
Efekt 3
(ndst) Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii; (dst) Student ma wybiórczą wiedzę z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii; (db) Student ma podstawową wiedzę z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii, potrafi oprzeć ją na przykładach; (bdb) Student ma podstawową wiedzę z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii, potrafi oprzeć ją na przykładach i krótko je scharakteryzować.
Efekt 4
(ndst) Student nie posiada podstawowej wiedzy na temat procesów poznawczych; (dst) Student posiada wybiórczą wiedzę na temat procesów poznawczych; (db) Student posiada podstawową wiedzę na temat procesów poznawczych, potrafi oprzeć ją na przykładach; (bdb)
Student posiada podstawową wiedzę na temat procesów poznawczych, potrafi oprzeć ją na przykładach i krótko je omówić.
|
Zakres tematów: |
Forma zajęć – ĆWICZENIA 15 godzin
C 1 – Zajęcia wprowadzające – omówienie zasad prowadzenia ćwiczeń, formy i warunków zaliczania, przedstawienie problematyki ćwiczeń (1)
C 2 - Przegląd kierunków w psychologii (1)
C 3, C4 - Psychologiczne koncepcje człowieka (2)
C 5, C6 - Metody badawcze w psychologii (2)
C 7, C8 - Procesy poznawcze. Percepcja i jej prawidłowości (2)
C 9, C10 - Procesy poznawcze. Rodzaje uwagi. Pamięć (2)
C 11 - Uczenie się. Warunkowanie klasyczne i instrumentalne (1)
C 12 - Osobowość (1)
C 13, C14 - Psychologia społeczna (2)
C 15- Kolokwium zaliczeniowe (1)
|