Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA
1. Armstrong M., Taylor S., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.
2. Tokarz A., Zarządzanie zasobami ludzkimi w sektorze turystycznym, Difin,Warszawa 2008.
3. Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa 2006.
4. M. Kostera, Zarządzanie personelem, PWE, Warszawa 2011.
1. Bazan-Bulanda A., Kwiatek A., Skiba M., Człowiek w organizacji. Nowe trendy w zarządzaniu zasobami ludzkimi, Wydawnictwo WZ PCZ, Częstochowa 2018
2. Bazan-Bulanda A., Kwiatek A.,Robak E., Udział pracowników w zarządzaniu nowoczesnymi organizacjami gospodarczymi, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015
3. Jamka B., Potencjał ludzki w rozwoju przedsiębiorczości indywidualnej i korporacyjnej, Difin, Warszawa 2012
4. Juchnowicz M. Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji, Difin, Warszawa 2007
5. Robak E., Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy, Wydawnictwo WZ PCZ, Częstochowa 2015
* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.
|
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
F1. Ocena projektów własnych studentów.
F2. Ocena przygotowania i udziału w dyskusjach na zajęciach studentów
P1. Pisemny egzamin z całości zakresu przedmiotu
EU 1
2,0 - Student nie zna istoty oraz uwarunkowań procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,0 - Student zna istotę oraz uwarunkowania procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
4,0 - Student zna istotę oraz uwarunkowania procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, na wybranych przykładach
5,0 - Student zna istotę oraz uwarunkowań procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach, na wybranych przykładach w rozszerzonym zakresie
EU 2
2,0 - Student nie potrafi diagnozować ani projektować w ramach różnych etapów procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,0 - Student potrafi diagnozować i projektować w ramach różnych etapów procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
4,0 - Student potrafi diagnozować i projektować w ramach różnych etapów procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach i na wskazanych przykładach
5,0 - Student potrafi diagnozować i zaprojektować różne etapów procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach samodzielnie
EU 3
2,0 - Student nie potrafi diagnozować dysfunkcji występujących w zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach
3,0 - Student potrafi diagnozować dysfunkcje występujące w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacjach
4,0 - Student potrafi diagnozować dysfunkcje występujące w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacjach na wybranych przykładach
5,0 - Student potrafi diagnozować dysfunkcje występujące w zarządzaniu zasobami ludzkimi w organizacjach na wybranych przykładach i zaproponować rozwiązania własne
|
Zakres tematów: |
C1. Omówienie przebiegu i organizacji pracy na zajęciach. Omówienie zasad zaliczenia. Podanie literatury do przedmiotu oraz przedstawienie sposobu korzystania ze źródeł. 1h
C2/3. Omówienie podstawowych pojęć z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, zarządzanie personelem, kierowanie, polityka personalna. 2h
C4/5.Dyskusja grupowa nad koniecznością planowania procesu kadrowego. 2h
C6/7 Nowatorskie metody rekrutacji, pozyskiwania personelu, selekcji oraz rodzaje rozmów kwalifikacyjnych. Ćwiczenia w grupach. 2h
C8/9. Dyskusja w grupach na temat wprowadzania i adaptacji nowych pracowników do pracy. 2h
C10/11.Prezentacje z oceną krytyczną rodzajów i metod szkoleniowych pracowników 2h
C12/13. Prezentacje i omówienie różnych stylów przywództwa i kierowania w różnych typach organizacjach. 2h
C14/15. Prezentacje i dyskusja nad skutecznością rożnych form motywacji 2h
C16/17. Komunikacja werbalna i niewerbalna, jej znaczenie dla zzl w organizacjach. 2h
C18/19. Dyskusja nad sytuacjami konfliktowymi i ich skutkami dla organizacji. 2h
C20. Case study kultury organizacyjnej w różnych firmach . 1h
C21. Podsumowanie ćwiczeń 1h
|