Wychowanie fizyczne sem. 4
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-LOG-D1-WF-04 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wychowanie fizyczne sem. 4 |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przemioty obowiązkowe- Logistyka sem 4 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
LUB
0.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2010/2011" (zakończony)
Okres: | 2011-02-21 - 2011-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2011/2012" (zakończony)
Okres: | 2012-02-20 - 2012-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adam Stępniak | |
Prowadzący grup: | Michał Dziadkiewicz, Michał Nowak, Ryszard Poznański, Juliusz Sętowski, Janusz Szopa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Juliusz Sętowski | |
Prowadzący grup: | Michał Dziadkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Andrzej Auguściak, Agnieszka Krzyszkowska-Zalejska, Dariusz Parkitny, Jolanta Różycka, Waldemar Różycki, Maciej Żyła | |
Prowadzący grup: | Andrzej Auguściak, Agnieszka Krzyszkowska-Zalejska, Dariusz Parkitny, Jolanta Różycka, Waldemar Różycki, Maciej Żyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Krzyszkowska-Zalejska, Wiesław Papaj, Dariusz Parkitny, Piotr Pawłowski, Waldemar Różycki, Maciej Żyła | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Krzyszkowska-Zalejska, Wiesław Papaj, Dariusz Parkitny, Piotr Pawłowski, Waldemar Różycki, Maciej Żyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU C1. Kształtowanie ładnej sylwetki ciała przez wzmocnienie mięśni brzucha, dolnej części mięśni grzbietu i pośladków. C2. Poprawa ruchomości stawów i jednocześnie zwiększenie giętkości pleców. C3. Korekta wad postawy. C4. Redukcja nadmiaru tkanki tłuszczowej i wysmuklenie sylwetki. C5. Wyczucie własnego ciała, lepsza kontrola i ekonomika własnych ruchów. C6. Poprawa samopoczucia i samoakceptacji. 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Brak przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. 2. Zachowanie bezpieczeństwa i higieny. Umiejętność korzystania z urządzeń i przyborów |
|
Pełny opis: |
1. (2) Zapoznanie z podstawowymi zasadami Pilatesa. Prawidłowa postawa ciała. Samoocena kręgosłupa. 2. (2) Podstawowe ćwiczenia wzmacniające „obręcz siły” czyli mięśnie brzucha, pośladków i najszersze mięśnie grzbietu. Wprowadzenie do ćwiczeń w technice Pilatesa. 3. (2) Ćwiczenia mięśni najszerszych grzbietu i tułowia – technika wykonywania tych ćwiczeń i nauka prawidłowego oddychania. Ćwiczenia rozciągająco rozluźniające. 4. (2)Ramiona i górna część ciała – wzmacnianie i rozciąganie oraz umiejętność rozluźniania górnej części ciała. 5. (2)Ćwiczenia Pilatesa – wejście w poziom pierwszy – ćwiczenia wzmacniające mięśnie pleców i brzucha. 6. (2)Wzmacnianie „obręczy środkowej” poprzez precyzyjny dobór ćwiczeń – kontynuacja poziomu pierwszego. 7. (2)Wzmacnianie i rozciąganie nóg – od pośladków do stóp. Kontrola nad dbałością utrzymywania właściwego układu ciała – poziom pierwszy. 8. (2)Wzmacniające ćwiczenia ramion. Rozluźnienie wszystkich mięśni „obręczy środkowej” – poziom pierwszy. 9. (2)Wprowadzenie w poziom drugi ćwiczeń Pilatesa poprzez rozbudowanie ćwiczeń pochodzących z poziomu pierwszego. 10. (2)Rozluźnianie górnej części ciała i jednocześnie rozciąganie przy użyciu piłki fit ball. Uruchamianie okolicy krzyżowej – poziom drugi. 11. (2)Wzmacnianie „obręczy środkowej” i nóg przy użyciu ciężarków – poziom drugi. 12. (2)Wzmacnianie ramion i pleców przy użyciu przyborów – kije, ciężarki. 13. (2)Poziom trzeci Pilatesa – kontynuowanie wzmacniania mięśni zwłaszcza „obręczy środkowej”. Skoordynowanie ruchów w bardziej skomplikowanych ćwiczeniach. 14. (2)Zastosowanie zaawansowanych ćwiczeń na mięśnie brzucha i nóg pochodzące z poziomu trzeciego. 15. (2)Obwód ćwiczebny na mięśnie brzucha, uch i pośladków oraz mięśni grzbietu w oparciu o zastosowanie utrudnionych kombinacji ćwiczeń zaczerpniętych z wszystkich trzech poziomów technik Pilatesa (zastosowanie różnych przyborów i przyrządów). |
|
Literatura: |
1. Zadarko-Domaradzka, M., Zadarko, E: „Nowe media jako narzędzie edukacji zdrowotnej i modelowania zachowań współczesnego społeczeństwa” - Edukacja-Technika-Informatyka nr 1(19)2017 (wersja elektorniczna, dostęp: https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2974). 2. Kozłowska, D., Sokołowska, D., Ryszkowski, W. (2017). „Motywacje do aktywności ruchowej studentów i nauczycieli” - Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku, 2(20)/2017 (wersja elektroniczna, dostęp: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-cf28e0e0-af7a-425e-be6c-cee2a6a37f83). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Krzyszkowska-Zalejska, Wiesław Papaj, Dariusz Parkitny, Piotr Pawłowski, Jolanta Różycka, Waldemar Różycki, Maciej Żyła | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Krzyszkowska-Zalejska, Wiesław Papaj, Dariusz Parkitny, Piotr Pawłowski, Jolanta Różycka, Waldemar Różycki, Maciej Żyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Kształtowanie ładnej sylwetki ciała przez wzmocnienie mięśni brzucha, dolnej części mięśni grzbietu i pośladków. C2. Poprawa ruchomości stawów i jednocześnie zwiększenie giętkości pleców. C3. Korekta wad postawy. C4. Redukcja nadmiaru tkanki tłuszczowej i wysmuklenie sylwetki. C5. Wyczucie własnego ciała, lepsza kontrola i ekonomika własnych ruchów. C6. Poprawa samopoczucia i samoakceptacji. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Brak przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. 2. Zachowanie bezpieczeństwa i higieny. Umiejętność korzystania z urządzeń i przyborów. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zadarko-Domaradzka, M., Zadarko, E: „Nowe media jako narzędzie edukacji zdrowotnej i modelowania zachowań współczesnego społeczeństwa” - Edukacja-Technika-Informatyka nr 1(19)2017 (wersja elektorniczna, dostęp: https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2974). 2. Kozłowska, D., Sokołowska, D., Ryszkowski, W. (2017). „Motywacje do aktywności ruchowej studentów i nauczycieli” - Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku, 2(20)/2017 (wersja elektroniczna, dostęp: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-cf28e0e0-af7a-425e-be6c-cee2a6a37f83). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Wiesław Papaj, Dariusz Parkitny, Piotr Pawłowski, Jolanta Różycka, Waldemar Różycki, Maciej Żyła | |
Prowadzący grup: | Wiesław Papaj, Dariusz Parkitny, Piotr Pawłowski, Jolanta Różycka, Waldemar Różycki, Maciej Żyła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Kształtowanie ładnej sylwetki ciała przez wzmocnienie mięśni brzucha, dolnej części mięśni grzbietu i pośladków. C2. Poprawa ruchomości stawów i jednocześnie zwiększenie giętkości pleców. C3. Korekta wad postawy. C4. Redukcja nadmiaru tkanki tłuszczowej i wysmuklenie sylwetki. C5. Wyczucie własnego ciała, lepsza kontrola i ekonomika własnych ruchów. C6. Poprawa samopoczucia i samoakceptacji. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Brak przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. 2. Zachowanie bezpieczeństwa i higieny. Umiejętność korzystania z urządzeń i przyborów. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zadarko-Domaradzka, M., Zadarko, E: „Nowe media jako narzędzie edukacji zdrowotnej i modelowania zachowań współczesnego społeczeństwa” - Edukacja-Technika-Informatyka nr 1(19)2017 (wersja elektorniczna, dostęp: https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2974). 2. Kozłowska, D., Sokołowska, D., Ryszkowski, W. (2017). „Motywacje do aktywności ruchowej studentów i nauczycieli” - Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku, 2(20)/2017 (wersja elektroniczna, dostęp: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-cf28e0e0-af7a-425e-be6c-cee2a6a37f83). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Kształtowanie ładnej sylwetki ciała przez wzmocnienie mięśni brzucha, dolnej części mięśni grzbietu i pośladków. C2. Poprawa ruchomości stawów i jednocześnie zwiększenie giętkości pleców. C3. Korekta wad postawy. C4. Redukcja nadmiaru tkanki tłuszczowej i wysmuklenie sylwetki. C5. Wyczucie własnego ciała, lepsza kontrola i ekonomika własnych ruchów. C6. Poprawa samopoczucia i samoakceptacji. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Brak przeciwwskazań do uczestnictwa w zajęciach wychowania fizycznego. 2. Zachowanie bezpieczeństwa i higieny. Umiejętność korzystania z urządzeń i przyborów. |
|
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Zadarko-Domaradzka, M., Zadarko, E: „Nowe media jako narzędzie edukacji zdrowotnej i modelowania zachowań współczesnego społeczeństwa” - Edukacja-Technika-Informatyka nr 1(19)2017 (wersja elektorniczna, dostęp: https://repozytorium.ur.edu.pl/handle/item/2974). 2. Kozłowska, D., Sokołowska, D., Ryszkowski, W. (2017). „Motywacje do aktywności ruchowej studentów i nauczycieli” - Roczniki Naukowe Wyższej Szkoły Wychowania Fizycznego i Turystyki w Białymstoku, 2(20)/2017 (wersja elektroniczna, dostęp: http://yadda.icm.edu.pl/yadda/element/bwmeta1.element.desklight-cf28e0e0-af7a-425e-be6c-cee2a6a37f83). * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.