Grafika interaktywna i wizualizacja 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WE-INF-D2-GR-IO-02 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grafika interaktywna i wizualizacja 3D |
Jednostka: | Wydział Elektryczny |
Grupy: |
Przedmioty obowiazkowe 2 sem. Informatyk II stopnia studia stacjonarne, spec. IOiGK |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych i ich zastosowania do reprezentacji obiektów rzeczywistych. C2. Zapoznanie studentów z możliwościami tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. |
Pełny opis: |
W1-2 – Modelowanie i reprezentacja grafiki w przestrzeni 3D. Modelowanie obiektów trójwymiarowych i ich zastosowanie do reprezentacji obiektów rzeczywistych. W3-4 – Możliwości tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. W5-6 – Transformacje 3D. Możliwości wybranych programów 3D w zakresie transformacji 3D. W7-9 – Techniki obróbki cyfrowych obrazów oraz materiałów audio i wideo. W10-12 – Zagadnienia kodowania i kompresji oraz przygotowania projektów audiowizualnych do prezentacji na różnych nośnikach i w różnych mediach W13-15 – Animacja. Wizualizacja obiektów 3D. L1-4 – Modelowanie obiektów trójwymiarowych i ich zastosowanie do reprezentacji obiektów rzeczywistych - stosowanie wybranego środowiska graficznego i programistycznego. L5-8 – Tworzenie grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. L9-12 – Techniki obróbki cyfrowych materiałów audio i wideo - stosowanie wybranych środowisk graficznych i programistycznych. L13-16 – Kodowanie i kompresja oraz przygotowanie projektów audiowizualnych. L17-20 – Animacja - stosowanie wybranych środowisk graficznych i programistycznych. L21-24 – Wizualizacja 3D - stosowanie wybranych środowisk graficznych i programistycznych. L25-28 – Animacja dynamiczna - stosowanie wybranych środowisk programistycznych. L29-30 – Kolokwium zaliczeniowe |
Literatura: |
1. E. Ross, J. Ross.: Unity i C#. Podstawy programowania gier. Helion Gliwice 2018 2. M. Jankowski: Elementy grafiki komputerowej. WNT Warszawa 2006 3. Marcin Lis.: C#. Praktyczny kurs, Helion Gliwice 2016 4. J. Pasek.: Modelowanie wnętrz w 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi, Helion Gliwice 2010 |
Efekty uczenia się: |
EK1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. EK2. Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D. |
Metody i kryteria oceniania: |
EK1 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. 2 Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 3D z wykorzystaniem zintegrowanego środowiska programistycznego 3 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia prostej grafiki interaktywnej 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. 3.5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia prostej grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. 4 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego. 4.5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego, podaje przykłady. 5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego, podaje przykłady, proponuje własne rozwiązania. EK2 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D. 2 Student nie zna i nie potrafi zastosować odpowiedniego środowiska graficznego i programistycznego przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D. 3 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D - tworzy prostą grafikę interaktywną 3D. 3.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D - tworzy prostą grafikę interaktywną 2D oraz 3D. 4 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania wybranej grafiki interaktywnej 2D oraz 3D. 4.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D, podaje przykłady. 5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D, podaje przykłady, proponuje własne rozwiązania. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Iskierka | |
Prowadzący grup: | Iwona Iskierka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Iskierka | |
Prowadzący grup: | Iwona Iskierka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.