Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grafika interaktywna i wizualizacja 3D

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WE-INF-D2-GR-IO-02
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grafika interaktywna i wizualizacja 3D
Jednostka: Wydział Elektryczny
Grupy: Przedmioty obowiazkowe 2 sem. Informatyk II stopnia studia stacjonarne, spec. IOiGK
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

C1. Przekazanie studentom wiedzy z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych i ich zastosowania do reprezentacji obiektów rzeczywistych.

C2. Zapoznanie studentów z możliwościami tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

Pełny opis:

W1-2 – Modelowanie i reprezentacja grafiki w przestrzeni 3D. Modelowanie obiektów trójwymiarowych i ich zastosowanie do reprezentacji obiektów rzeczywistych.

W3-4 – Możliwości tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

W5-6 – Transformacje 3D. Możliwości wybranych programów 3D w zakresie transformacji 3D.

W7-9 – Techniki obróbki cyfrowych obrazów oraz materiałów audio i wideo.

W10-12 – Zagadnienia kodowania i kompresji oraz przygotowania projektów audiowizualnych do prezentacji na różnych nośnikach i w różnych mediach

W13-15 – Animacja. Wizualizacja obiektów 3D.

L1-4 – Modelowanie obiektów trójwymiarowych i ich zastosowanie do reprezentacji obiektów rzeczywistych - stosowanie wybranego środowiska graficznego i programistycznego.

L5-8 – Tworzenie grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

L9-12 – Techniki obróbki cyfrowych materiałów audio i wideo - stosowanie wybranych środowisk graficznych i programistycznych.

L13-16 – Kodowanie i kompresja oraz przygotowanie projektów audiowizualnych.

L17-20 – Animacja - stosowanie wybranych środowisk graficznych i programistycznych.

L21-24 – Wizualizacja 3D - stosowanie wybranych środowisk graficznych i programistycznych.

L25-28 – Animacja dynamiczna - stosowanie wybranych środowisk programistycznych.

L29-30 – Kolokwium zaliczeniowe

Literatura:

1. E. Ross, J. Ross.: Unity i C#. Podstawy programowania gier. Helion Gliwice 2018

2. M. Jankowski: Elementy grafiki komputerowej. WNT Warszawa 2006

3. Marcin Lis.: C#. Praktyczny kurs, Helion Gliwice 2016

4. J. Pasek.: Modelowanie wnętrz w 3D z wykorzystaniem bezpłatnych narzędzi, Helion Gliwice 2010

Efekty uczenia się:

EK1. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

EK2. Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D.

Metody i kryteria oceniania:

EK1 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

2 Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 3D z wykorzystaniem zintegrowanego środowiska programistycznego

3 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia prostej grafiki interaktywnej 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

3.5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia prostej grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

4 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego.

4.5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego, podaje przykłady.

5 Student posiada podstawową wiedzę z zakresu modelowania obiektów trójwymiarowych, tworzenia grafiki interaktywnej 2D oraz 3D z wykorzystaniem języka programowania oraz zintegrowanego środowiska programistycznego, podaje przykłady, proponuje własne rozwiązania.

EK2 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D.

2 Student nie zna i nie potrafi zastosować odpowiedniego środowiska graficznego i programistycznego przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D.

3 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D - tworzy prostą grafikę interaktywną 3D.

3.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D - tworzy prostą grafikę interaktywną 2D oraz 3D.

4 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania wybranej grafiki interaktywnej 2D oraz 3D.

4.5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D, podaje przykłady.

5 Student zna i potrafi zastosować odpowiednie środowisko graficzne i programistyczne przeznaczone do tworzenia i zastosowania grafiki interaktywnej 2D oraz 3D, podaje przykłady, proponuje własne rozwiązania.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Iskierka
Prowadzący grup: Iwona Iskierka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Iskierka
Prowadzący grup: Iwona Iskierka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)