Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

E-marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D1-EM-03
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: E-marketing
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmioty obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 3
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Projekt, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

C1. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych pojęć z zakresu e-marketingu.

C2. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych narzędzi internetowych.

C3. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów praktycznego wykorzystania narzędzi internetowych i mobilnych do realizacji podstawowych elementów procesu zarządzania.

Pełny opis:

1. Student posiada wiedzę na temat podstaw marketingu, narzędzi w nim stosowanych oraz budowy klasycznych planów marketingowych.

2. Student ma wiedzę na temat marketingowego oddziaływania Internetu na politykę firm.

3. Student posiada ogólną wiedza wykorzystania narzędzi internetowych w komunikacji i sprzedaży.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Królewski J., Sala P., E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.

2. Mazurek G., E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa 2018.

3. Stopka T., Content Marketing: dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj - sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści, , Poltex, Warszawa 2017.

4. Barefoot D., Szabo J., Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011;

Literatura uzupełniająca:

1. Homo irretitus: w sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu społecznego, praca zbiorowa pod redakcją Katarzyny Walotek-Ściańskiej i Michała Szyszki, Wyższa Szkoła Humanitas, Sosnowiec 2013

2. Kowalski S., Praktyczne zastosowanie nowoczesnych form komunikacji we współczesnym klubie sportowym, [w:] Wielowymiarowość współczesnego marketingu (red.) Gębarowski M., Gierczak A., Zatwarnicka-Madura B., Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.

3. Niedzielska A., Marketing angażujący w Internecie i aplikacjach mobilnych, Handel Wewnętrzny, nr 5 (370) 2017.

*Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia między bibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Projekt, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusława Ziółkowska
Prowadzący grup: Bogusława Ziółkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Projekt - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

C1. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych pojęć z zakresu e-marketingu.

C2. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów podstawowych narzędzi internetowych.

C3. Wprowadzenie, omówienie i przyswojenie przez studentów praktycznego wykorzystania narzędzi internetowych i mobilnych do realizacji podstawowych elementów procesu zarządzania.

Pełny opis:

1. Student posiada wiedzę na temat podstaw marketingu, narzędzi w nim stosowanych oraz budowy klasycznych planów marketingowych.

2. Student ma wiedzę na temat marketingowego oddziaływania Internetu na politykę firm.

3. Student posiada ogólną wiedza wykorzystania narzędzi internetowych w komunikacji i sprzedaży.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Królewski J., Sala P., E-marketing. Współczesne trendy. Pakiet startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.

2. Mazurek G., E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka, Poltext, Warszawa 2018.

3. Stopka T., Content Marketing: dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj - sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści, , Poltex, Warszawa 2017.

4. Barefoot D., Szabo J., Znajomi na wagę złota: podstawy marketingu w mediach społecznościowych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011;

Literatura uzupełniająca:

1. Homo irretitus: w sieci serwisów społecznościowych, reklamy i marketingu społecznego, praca zbiorowa pod redakcją Katarzyny Walotek-Ściańskiej i Michała Szyszki, Wyższa Szkoła Humanitas, Sosnowiec 2013

2. Kowalski S., Praktyczne zastosowanie nowoczesnych form komunikacji we współczesnym klubie sportowym, [w:] Wielowymiarowość współczesnego marketingu (red.) Gębarowski M., Gierczak A., Zatwarnicka-Madura B., Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.

3. Niedzielska A., Marketing angażujący w Internecie i aplikacjach mobilnych, Handel Wewnętrzny, nr 5 (370) 2017.

*Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia między bibliotecznego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)