Zarządzanie projektami w obszarze HR
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D2-ZPwOHR-03 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie projektami w obszarze HR |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 3. ZK |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
5.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Czarnecka | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Czarnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-03 - 2017-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Czarnecka | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Czarnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Czarnecka | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Czarnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ryszard Królik, Agata Przewoźna-Krzemińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Czarnecka, Agata Przewoźna-Krzemińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z założeniami zarządzania projektami w obszarze ZZL. C2. Zapoznanie studentów ze znaczeniem projektów ZZL dla zarządzania organizacją. 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania organizacją 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii i socjologii zarządzania 3. Student posiada podstawową wiedzę zakresu zarządzania zasobami ludzkim |
|
Pełny opis: |
W 1, W 2- Przypomnienie podstawowych pojęć i definicji z zakresu ZZL w kontekście zarządzania strategicznego 4 W 3 - Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach 2 W 4, W 5 - Planowanie i zarządzanie kompetencjami 4 W 6, W 7- Projektowanie procesu rekrutacji i selekcji personelu 4 W 8- Strategia przedsiębiorstwa a systemy motywacyjne 2 W 9, W 10 – Budowanie spójnych systemów wynagradzania obejmujących czynniki materialne i niematerialne 4 W 11 - Oceny pracownicze a strategia przedsiębiorstwa 4 W 12, W 13 - Budowanie spójnych systemów ocen uwzględniających rozwiązania systemów motywacyjnych i zarządzania kompetencjami 2 W 14 – Rola kultury organizacyjnej w przygotowaniu i wdrażaniu projektów HR 2 W 15 – Planowanie, organizacja i realizacja działań kształtowania pozytywnych relacji w organizacji. Praca nad projektem kampanii PR pracowniczego. 2 C 1 - Omówienie literatury przedmiotu, kryteriów ocen oraz zasad zaliczenia przedmiotu – przygotowania prac zaliczeniowych 1 C 2, C3 – Konstruowanie profilu stanowiska oraz przygotowywanie opisu stanowiska pracy dla celów projektów w obszarze HR 2 C 4, C5 – Przygotowywanie narzędzi ocen kompetencji pracowników 2 C 6, C 7 - Dyskusja grupowa – etapy konstruowania systemu motywacyjnego firmy, roli firmy w zachowaniu „równowagi praca- życie” przez pracownika. 2 C8, C 9 – Czynniki wpływające na zaangażowanie pracownicze oraz zarządzanie różnorodnością w organizacji – przykłady, ćwiczenia, dyskusje. 2 C 10 – Przygotowywanie projektu rozwiązań motywacyjnych na przykładzie wybranej organizacji. 1 C 11, C 12 - Wizerunek pracodawcy (Employer Branding), Program Sabbatical czy dzielenie się wiedzą, jako przykład motywacji pozapłacowej 2 C 13, C14 - Rola PR w tworzeniu tożsamości organizacji i jej reputacji ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk: derekrutacji, outplacementu, outsourcingu oraz leasingu pracowniczego. Programy społeczno-zawodowej adaptacji pracowników. 2 C 15 – Zajęcia zaliczeniowe 1i |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Król, A. Ludwiczyński (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa, 2008. 2. T. Oleksyn, Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 2001. 3. M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000. 4. P. Reilly, T. Williams, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 5. Daniel H. Pink, Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację, Wydawnictwo Studio EMKA, 2011. 6. P. Gacek, P. Kubisiak, Pracuj na tak! Jak zbudowaliśmy firmę opartą na zaangażowaniu, ICAN Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, 2015. 7. Czarnecka A., Słocińska A., Staff Training and Improvement as a Factor in Building Human Capital in Organizations [w:] SME's Management in the 21st Century. Challenges and Solutions. (Ed.) C. B. Illes, Publishing Section of the Faculty of Management Częstochowa University of Technology, Częstochowa 2012. Literatura uzupełniająca: 1. T. Rostkowski, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 2. O. Lundy, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, ABC, Kraków 2000. 3. Czarnecka A., Peryga A., Metody doboru pracowników - trafność ich wykorzystania w procesie rekrutacji i selekcji, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, nr 15, 2014. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agata Przewoźna-Krzemińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Czarnecka, Agata Przewoźna-Krzemińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z założeniami zarządzania projektami w obszarze ZZL. C2. Zapoznanie studentów ze znaczeniem projektów ZZL dla zarządzania organizacją. 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania organizacją 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii i socjologii zarządzania 3. Student posiada podstawową wiedzę zakresu zarządzania zasobami ludzkim |
|
Pełny opis: |
W 1, W 2- Przypomnienie podstawowych pojęć i definicji z zakresu ZZL w kontekście zarządzania strategicznego 4 W 3 - Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach 2 W 4, W 5 - Planowanie i zarządzanie kompetencjami 4 W 6, W 7- Projektowanie procesu rekrutacji i selekcji personelu 4 W 8- Strategia przedsiębiorstwa a systemy motywacyjne 2 W 9, W 10 – Budowanie spójnych systemów wynagradzania obejmujących czynniki materialne i niematerialne 4 W 11 - Oceny pracownicze a strategia przedsiębiorstwa 4 W 12, W 13 - Budowanie spójnych systemów ocen uwzględniających rozwiązania systemów motywacyjnych i zarządzania kompetencjami 2 W 14 – Rola kultury organizacyjnej w przygotowaniu i wdrażaniu projektów HR 2 W 15 – Planowanie, organizacja i realizacja działań kształtowania pozytywnych relacji w organizacji. Praca nad projektem kampanii PR pracowniczego. 2 C 1 - Omówienie literatury przedmiotu, kryteriów ocen oraz zasad zaliczenia przedmiotu – przygotowania prac zaliczeniowych 1 C 2, C3 – Konstruowanie profilu stanowiska oraz przygotowywanie opisu stanowiska pracy dla celów projektów w obszarze HR 2 C 4, C5 – Przygotowywanie narzędzi ocen kompetencji pracowników 2 C 6, C 7 - Dyskusja grupowa – etapy konstruowania systemu motywacyjnego firmy, roli firmy w zachowaniu „równowagi praca- życie” przez pracownika. 2 C8, C 9 – Czynniki wpływające na zaangażowanie pracownicze oraz zarządzanie różnorodnością w organizacji – przykłady, ćwiczenia, dyskusje. 2 C 10 – Przygotowywanie projektu rozwiązań motywacyjnych na przykładzie wybranej organizacji. 1 C 11, C 12 - Wizerunek pracodawcy (Employer Branding), Program Sabbatical czy dzielenie się wiedzą, jako przykład motywacji pozapłacowej 2 C 13, C14 - Rola PR w tworzeniu tożsamości organizacji i jej reputacji ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk: derekrutacji, outplacementu, outsourcingu oraz leasingu pracowniczego. Programy społeczno-zawodowej adaptacji pracowników. 2 C 15 – Zajęcia zaliczeniowe 1i |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Król, A. Ludwiczyński (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa, 2008. 2. T. Oleksyn, Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 2001. 3. M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000. 4. P. Reilly, T. Williams, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 5. Daniel H. Pink, Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację, Wydawnictwo Studio EMKA, 2011. 6. P. Gacek, P. Kubisiak, Pracuj na tak! Jak zbudowaliśmy firmę opartą na zaangażowaniu, ICAN Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, 2015. 7. Czarnecka A., Słocińska A., Staff Training and Improvement as a Factor in Building Human Capital in Organizations [w:] SME's Management in the 21st Century. Challenges and Solutions. (Ed.) C. B. Illes, Publishing Section of the Faculty of Management Częstochowa University of Technology, Częstochowa 2012. Literatura uzupełniająca: 1. T. Rostkowski, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 2. O. Lundy, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, ABC, Kraków 2000. 3. Czarnecka A., Peryga A., Metody doboru pracowników - trafność ich wykorzystania w procesie rekrutacji i selekcji, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, nr 15, 2014. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Czarnecka, Agata Przewoźna-Krzemińska | |
Prowadzący grup: | Aleksandra Czarnecka, Agata Przewoźna-Krzemińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z założeniami zarządzania projektami w obszarze ZZL. C2. Zapoznanie studentów ze znaczeniem projektów ZZL dla zarządzania organizacją. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania organizacją 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii i socjologii zarządzania 3. Student posiada podstawową wiedzę zakresu zarządzania zasobami ludzkim |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Król, A. Ludwiczyński (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa, 2008. 2. T. Oleksyn, Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 2001. 3. M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000. 4. P. Reilly, T. Williams, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 5. Daniel H. Pink, Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację, Wydawnictwo Studio EMKA, 2011. 6. P. Gacek, P. Kubisiak, Pracuj na tak! Jak zbudowaliśmy firmę opartą na zaangażowaniu, ICAN Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, 2015. 7. Czarnecka A., Słocińska A., Staff Training and Improvement as a Factor in Building Human Capital in Organizations [w:] SME's Management in the 21st Century. Challenges and Solutions. (Ed.) C. B. Illes, Publishing Section of the Faculty of Management Częstochowa University of Technology, Częstochowa 2012. Literatura uzupełniająca: 1. T. Rostkowski, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 2. O. Lundy, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, ABC, Kraków 2000. 3. Czarnecka A., Peryga A., Metody doboru pracowników - trafność ich wykorzystania w procesie rekrutacji i selekcji, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, nr 15, 2014. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Aleksandra Czarnecka | |
Prowadzący grup: | Anna Albrychiewicz-Słocińska, Aleksandra Czarnecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Zapoznanie studentów z założeniami zarządzania projektami w obszarze ZZL. C2. Zapoznanie studentów ze znaczeniem projektów ZZL dla zarządzania organizacją. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student posiada wiedzę z zakresu strategicznego zarządzania organizacją 2. Student posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii i socjologii zarządzania 3. Student posiada podstawową wiedzę zakresu zarządzania zasobami ludzkim |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. K. Król, A. Ludwiczyński (red.) Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWN, Warszawa, 2008. 2. T. Oleksyn, Praca i płaca w zarządzaniu, Międzynarodowa Szkoła Menedżerów, Warszawa 2001. 3. M. Armstrong, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2000. 4. P. Reilly, T. Williams, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 5. Daniel H. Pink, Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację, Wydawnictwo Studio EMKA, 2011. 6. P. Gacek, P. Kubisiak, Pracuj na tak! Jak zbudowaliśmy firmę opartą na zaangażowaniu, ICAN Sp. z o.o. Sp. Komandytowa, 2015. 7. Czarnecka A., Słocińska A., Staff Training and Improvement as a Factor in Building Human Capital in Organizations [w:] SME's Management in the 21st Century. Challenges and Solutions. (Ed.) C. B. Illes, Publishing Section of the Faculty of Management Częstochowa University of Technology, Częstochowa 2012. Literatura uzupełniająca: 1. T. Rostkowski, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa 2012. 2. O. Lundy, Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, ABC, Kraków 2000. 3. Czarnecka A., Peryga A., Metody doboru pracowników - trafność ich wykorzystania w procesie rekrutacji i selekcji, Zeszyty Naukowe Politechniki Częstochowskiej. Zarządzanie, nr 15, 2014. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.