W 1 Wprowadzenie do przedmiotu. Złożoność zjawiska konkurencyjności przedsiębiorstw w Erze Informacji i Wiedzy – 1h
W 2 - W 3 Konkurencja, konkurowanie i konkurencyjność- podstawowe pojęcia. Konkurencja i konkurencyjność w badaniach współczesnej ekonomii. Analiza rynków jako podstawa skutecznego konkurowania przedsiębiorstw – 2h
W 4 - W 5 Istota i rodzaje konkurencyjności przedsiębiorstw, wymiary i poziomy konkurencyjności. Ewolucja koncepcji konkurencyjności przedsiębiorstwa – 2h
W 6 - W 7 Globalizacja konkurencji jako wyzwanie dla przedsiębiorstw. Warunki konkurencji i źródła osiągania przewagi konkurencyjnej na rynkach globalnych (szybkość, wytwarzanie w klasie światowej, globalny marketing, wysoka akumulacja finansowa – 2h
W 8 - W 9 Wymiary podejścia High Speed Management (zarządzania dynamicznego) w konkurencyjności firm (system innowacyjny, adaptacyjny, elastyczny, efektywny, szybki) – 2h
W 10 Przedsiębiorstwo jako przedmiot badań konkurencyjności; cele działalności przedsiębiorstwa. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa – 1h
W 11 - W 12 Konkurencyjność firmy na rynku w oparciu o współczesne filozofie i koncepcje zarządzania – 2h
W 13 - W 14 Podejścia projakościowe i filozofia produktywności w budowaniu pozycji firmy: Kaizen, JIT (Just in time), TQM (Total Quality Management), Quality of Life, Total Time Cost Quality, oraz TPM (Total Productive Maitenance) w kontekście konkurencyjności firmy na rynku – 2h
W 15 - W 16 Prezentacja zasad implementacji koncepcji lean (Lean Management, Lean Production, Lean Manufacturing) wraz z podaniem przykładów zastosowania w przedsiębiorstwach w kontekście pozycji konkurencyjnej firmy na rynku – 2h
W 17 - W 18 Omówienie koncepcji nastawionej na czas TBM (Time Based Managment) oraz koncepcji skierowanej na klienta CRM (Customer Relationship Management) w kontekście budowania pozycji firmy na rynku – 2h
W 19 - W 20 Prezentacja podejścia zorientowanego na wiedzę: zarządzanie wiedzą, kompetencjami, oraz zarządzanie talentami w kontekście konkurencyjności firmy na rynku – 2h
W 21 - W 23 Prezentacja podejścia zorientowanego na potencjał ludzki w organizacji: empowerment, koncepcja kultura organizacyjna, koncepcja społeczna odpowiedzialność organizacji (CSR) w kontekście konkurencyjności firmy na rynku – 3h
W 24 - W 26 Omówienie koncepcji nastawionej na czas TBM (Time Based Managment) oraz koncepcji skierowanej na klienta CRM (Customer Relationship Management) w kontekście konkurencyjności firm – 3h
W 27 - W 28 Koncepcja konkurencyjności przedsiębiorstwa w metakoncepcji zarządzania agile. Wymiary i modele zwinności konkurencyjnego przedsiębiorstwa (bystrość, elastyczność, inteligencja, spryt) – 2h
W 29 - W 30 Konkurencyjna organizacja przyszłości- zdolność do przekształcania potencjału konkurencyjnego w pozycję konkurencyjną – 2h
|