CW 1 Zajęcia organizacyjne – przedstawienie celu, programu zajęć oraz zasad zaliczenia. Prezentacja problematyki konkurencyjności przedsiębiorstw w Erze Informacji i Wiedzy. Konkurencja, konkurowanie i konkurencyjność- podstawowe pojęcia. Konkurencja i konkurencyjność w badaniach współczesnej ekonomii – 1h
CW 2 Istota i rodzaje konkurencyjności przedsiębiorstw, wymiary i poziomy konkurencyjności. Ewolucja koncepcji konkurencyjności przedsiębiorstwa – 1h
CW 3 Globalizacja konkurencji jako wyzwanie dla przedsiębiorstw. Warunki konkurencji i źródła osiągania przewagi konkurencyjnej na rynkach globalnych (szybkość, wytwarzanie w klasie światowej, globalny marketing, wysoka akumulacja finansowa) – 1h
CW 4 Przedsiębiorstwo jako przedmiot badań konkurencyjności; cele działalności przedsiębiorstwa. Potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków – 1h
CW 5 Analiza rynków jako podstawa skutecznego konkurowania przedsiębiorstw. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków – 1h
CW 6 Podejścia projakościowe i filozofia produktywności w budowaniu pozycji firmy: Kaizen, JIT (Just in time), TQM (Total Quality Management), Quality of Life, Total Time Cost Quality, oraz TPM (Total Productive Maitenance) w kontekście konkurencyjności firmy na rynku. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków – 1h
CW 7 Prezentacja zasad implementacji koncepcji lean (Lean Management, Lean Production, Lean Manufacturing) wraz z podaniem przykładów zastosowania w przedsiębiorstwach w kontekście pozycji konkurencyjnej firmy na rynku. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków – 1h
CW 8- CW9 Prezentacja podejścia zorientowanego na potencjał ludzki w organizacji: empowerment, koncepcja kultura organizacyjna, koncepcja społeczna odpowiedzialność organizacji (CSR) w kontekście konkurencyjności firmy na rynku. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków – 2h
CW 10 Omówienie koncepcji nastawionej na czas TBM (Time Based Managment) oraz koncepcji skierowanej na klienta CRM (Customer Relationship Management) w kontekście konkurencyjności firm. Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków – 1h
CW 11 Koncepcja konkurencyjności przedsiębiorstwa w metakoncepcji zarządzania lean i agile. Wymiary i modele zwinności konkurencyjnego przedsiębiorstwa (bystrość, elastyczność, inteligencja, spryt) Ujęcie teoretyczne oraz studia przypadków – 1h
CW 12 Konkurencyjna organizacja przyszłości- zdolność do przekształcania potencjału konkurencyjnego w pozycję konkurencyjną – 1h
CW 13- CW14 Warunki i obszary konkurencji w polskich i zagranicznych przedsiębiorstwach – studium przypadku – 2h
CW 15 Zaliczenie pisemne przedmiotu – 1h
|