SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)
F1. Obserwacja pracy studenta
F2. Studium przypadku
P1. Kolokwium zaliczeniowe z ćwiczeń (test dydaktyczny sprawdzający wiedzę i umiejętności studentów w zakresie prowadzenia szkoleń BHP
P2. Egzamin
E1- wiedza i umiejętności z zakresu analizy potrzeb szkoleniowych
(nsdt)Student nie potrafi określić jakie są role i zadania wykonywane przez potencjalnych uczestników
(dst) Student potrafi określić jakich kompetencji wymagają role i zadania wykonywane przez uczestników szkolenia
(db) Student potrafi określić czy uczestnicy mają wiedzę związaną z tematem planowanego programu szkoleniowego
(bdb) Potrafi ustalić poziom kompetencji uczestników szkolenia
E2- wiedza z zakresu ustalenia tematyki szkoleniowej i umiejętnego zaprezentowania materiału szkoleniowego
(ndst) Student potrafi przetransportować wyznaczone cele szkolenia na zadania szkoleniowe
(dst) Student zna zasady dobory treści, potrafi nadać im taki porządek, aby były logiczne i zrozumiałe
(db) Student zna materiał nauczania, jego strukturę. potrafi dokonać operacyjnego definiowania celów nauczania, klarownie przekazać materiał oraz precyzyjnie i trafnie wykorzystać aktywizujące metody nauczania, środki audiowizualne
(bdb)Student potrafi podejmować trafne decyzje i umiejętności realizowania treści nauczania we wszystkich stadiach procesu nauczania z wykorzystaniem metod aktywizujących i środków audiowizualnych
E3-wiedza i umiejętności na temat wzbudzania zainteresowania szkoleniem
(ndst) Student przekona i zachęci uczestników
do udziału w szkoleniu i do korzyści jakie z niego wyniosą. Słuchacz dowiaduje się czego oczekiwać
(dst) Student potrafi zapoznać uczestników
z tematem, a następnie przedstawić go szczegółowo, wykorzystać ćwiczenia pobudzające uwagę uczestników, przedstawić w zarysie zagadnienia którym jest poświęcone szkolenie.
(db) Student potrafi Zachęcić uczestników szkolenia do wyrażania swoich postaw dotyczących kształtowanych umiejętności, a także uczuć związanych z własnymi postępami,
dobrać zadania które uczestnicy mają zrealizować podczas pracy zawodowej
(bdb) Student potrafi zaplanować ćwiczenia zgodnie z zasadą przystępności nauczania, oswoić uczestników z sytuacją.
dobrać właściwe ćwiczenia, zróżnicować metody szkoleniowe
E4-wiedza i umiejętności z zakresu skutecznego porozumiewania się z uczestnikami szkolenia
(ndst) Student potrafi pozytywnie zaprezentować własny wizerunek, umie posługiwać się własnym głosem, za pomocą zachowań niewerbalnych, potrafi ujawnić swoje stany emocjonalne, potrafi dostosować otoczenie do swoich potrzeb komunikacyjnych
(DST) Student dostrzega różnice między umiejętnością słuchania a słyszenia, potrafi posługiwać się mową ciała dla podkreślenia treści przekazu, potrafi posługiwać się przestrzenią
(DB) Student rozpoznaje przeszkody utrudniające odbiór przekazu
umie wyciągać wnioski przy pomocy obserwacji, potrafi dostosować gesty i ruch do wielkości audytorium
(bdb) Student potrafi udzielić osobie prezentującej materiał wsparcia emocjonalnego, potrafi rozpoznawać i porządkować najważniejsze elementy przemówienia: tezy, struktury, materiały ilustrujące, potrafi dokonać analizy słuchaczy, aby nadać kształt prowadzonemu szkoleniu, potrafi dopasować zachowania niewerbalne do prezentacji
E5- umiejętności oceny programu aktywnego szkolenia
(ndst) Student zna właściwości i wybrane cechy pomiaru dydaktycznego
Student zna rodzaje testów dydaktycznych i sposoby ich wykorzystania
(db) Student potrafi ustalić kolejność zadań w teście,
sprawdzić osiągnięcia uczestników procesu dydaktycznego wg jasno określonych reguł
(bdb) Student potrafi skonstruować test osiągnięć edukacyjnych i dokonać sposobu rejestrowania wyników
|