Warsztaty menedżerskie WZ-Z-D2-PDWM-02
Ćwiczenia (CW)
Semestr letni 2019/2020
Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)
Liczba godzin: | 15 |
Limit miejsc: | (brak limitu) |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Król – Fijewska M., Fijewski P. (2013), Asertywność menedżera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Clayton M (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Edgard, Warszawa. 4. Kraczla M (2017), Stres w pracy menedżera, CeDeWu, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M. (2015), Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa. |
Efekty uczenia się: |
EU1 - Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie EU2 – Student posiada wiedzę na temat asertywności EU3 - Student zna efektywne i nieefektywne sposoby gospodarowania czasem oraz konsekwencje z tego wynikające EU4 - Student posiada wiedzę na temat radzenia sobie ze stresem |
Metody i kryteria oceniania: |
SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA) P1. Kolokwium zaliczeniowe EU1 2 – Student nie posiada wiedzy na temat procesów zachodzących w grupie 3 – Student posiada wybiórczą wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie 4 – Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie oraz potrafi oprzeć ją na przykładach 5 – Student posiada wiedzę na temat procesów zachodzących w grupie, potrafi oprzeć ją na przykładach, które umie zanalizować EU2 2 – Student nie posiada wiedzy na temat asertywności 3 – Student posiada wybiórczą wiedzę na temat asertywności 4 – Student posiada wiedzę na temat asertywności oraz potrafi oprzeć ją na przykładach 5 - Student posiada wiedzę na temat asertywności, potrafi oprzeć ją na przykładach, które potrafi zanalizować EU3 2 – Student nie posiada wiedzy na temat sposobów gospodarowania czasem 3 – Student posiada niepełną wiedzę na temat sposobów gospodarowania czasem 4 – Student posiada wiedzę na temat efektywnych i nieefektywnych sposobów gospodarowania czasem oraz konsekwencji, jakie z tego wynikają. 5 - Student posiada wiedzę na temat efektywnych i nieefektywnych sposobów gospodarowania czasem, a także wynikających z nich konsekwencjach, potrafi podać i przeanalizować ilustrujące wiedzę adekwatne przykłady EU4 2 – Student nie posiada wiedzy na temat radzenia sobie ze stresem 3 – Student posiada niepełną wiedzę na temat radzenia sobie ze stresem 4 – Student posiada wiedzę na temat radzenia sobie ze stresem, potrafi podać konkretne przykłady 5 - Student posiada wiedzę na temat radzenia sobie ze stresem, oraz przeanalizować ilustrujące ją konkretne przykłady |
Zakres tematów: |
P 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1h P 2-Integracja, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy. Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach. Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 2h P 3-Role grupowe 1h P 4-Komunikacja interpersonalna 1h P 5-Zachowania asertywne 3h P 6-Gospodarowanie czasem, znajomość własnych celów i priorytetów. Efektywne i nieefektywne sposoby gospodarowania czasem oraz konsekwencje z tego wynikające 3h P 7-Strategie radzenia sobie ze stresem 2h P 8-Kolokwium zaliczeniowe 1h P 9–Wpisy zaliczeń 1h |
Metody dydaktyczne: |
NARZĘDZIA DYDAKTYCZNE 1. Podręczniki i skrypty 2. Sprzęt audiowizualny 3. Tablica + kreda |
Grupy zajęciowe
Grupa | Termin(y) | Prowadzący |
Miejsca |
Akcje |
---|
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.