Warsztaty menedżerskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D2-PDWM-02 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty menedżerskie |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II st. sem.2 |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-23 - 2015-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska, Małgorzata Sierpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
OPIS PRZEDMIOTU 1. CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu porozumiewania się z ludźmi C3. Doskonalenie zachowań asertywnych C4. Rozwijanie umiejętności gospodarowania czasem C5.Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
Ćwiczenia 1.Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej.1h 2.Integracja, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy. Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach. Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego.2h 3.Role grupowe.1h 4.Komunikacja interpersonalna.1h 5.Zachowania asertywne.3h 6.Gospodarowanie czasem, znajomość własnych celów i priorytetów. Efektywne i nieefektywne sposoby gospodarowania czasem oraz konsekwencje z tego wynikające.3h 7.Strategie radzenia sobie ze stresem.2h 8.Kolokwium zaliczeniowe.1h 9.Wpisy zaliczeń.1h |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Król – Fijewska M., Fijewski P. (2013), Asertywność menedżera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Clayton M (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Edgard, Warszawa. 4. Kraczla M (2017), Stres w pracy menedżera, CeDeWu, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
OPIS PRZEDMIOTU 1. CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu porozumiewania się z ludźmi C3. Doskonalenie zachowań asertywnych C4. Rozwijanie umiejętności gospodarowania czasem C5.Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
P 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1h P 2-Integracja, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy. Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach. Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 2h P 3-Role grupowe 1h P 4-Komunikacja interpersonalna 1h P 5-Zachowania asertywne 3h P 6-Gospodarowanie czasem, znajomość własnych celów i priorytetów. Efektywne i nieefektywne sposoby gospodarowania czasem oraz konsekwencje z tego wynikające 3h P 7-Strategie radzenia sobie ze stresem 2h P 8-Kolokwium zaliczeniowe 1h P 9–Wpisy zaliczeń 1h |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Król – Fijewska M., Fijewski P. (2013), Asertywność menedżera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Clayton M (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Edgard, Warszawa. 4. Kraczla M (2017), Stres w pracy menedżera, CeDeWu, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M. (2015), Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu |
|
Skrócony opis: |
OPIS PRZEDMIOTU 1. CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu porozumiewania się z ludźmi C3. Doskonalenie zachowań asertywnych C4. Rozwijanie umiejętności gospodarowania czasem C5.Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem 2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Pełny opis: |
P 1-Zajęcia wprowadzające. Omówienie programu nauczania, formy zajęć oraz warunków zaliczenia. Przedstawienie literatury obowiązkowej i uzupełniającej 1h P 2-Integracja, budowanie klimatu empatii, zaufania i współpracy. Diagnoza obaw i lęków pojawiających się u członków grupy w związku z udziałem w zajęciach. Tworzenie i zawieranie kontraktu grupowego 2h P 3-Role grupowe 1h P 4-Komunikacja interpersonalna 1h P 5-Zachowania asertywne 3h P 6-Gospodarowanie czasem, znajomość własnych celów i priorytetów. Efektywne i nieefektywne sposoby gospodarowania czasem oraz konsekwencje z tego wynikające 3h P 7-Strategie radzenia sobie ze stresem 2h P 8-Kolokwium zaliczeniowe 1h P 9–Wpisy zaliczeń 1h |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Król – Fijewska M., Fijewski P. (2013), Asertywność menedżera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Clayton M (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Edgard, Warszawa. 4. Kraczla M (2017), Stres w pracy menedżera, CeDeWu, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M. (2015), Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
OPIS PRZEDMIOTU 1. CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu porozumiewania się z ludźmi C3. Doskonalenie zachowań asertywnych C4. Rozwijanie umiejętności gospodarowania czasem C5.Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Król – Fijewska M., Fijewski P. (2013), Asertywność menedżera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Clayton M (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Edgard, Warszawa. 4. Kraczla M (2017), Stres w pracy menedżera, CeDeWu, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M. (2015), Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska, Maja Skiba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
OPIS PRZEDMIOTU 1. CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu porozumiewania się z ludźmi C3. Doskonalenie zachowań asertywnych C4. Rozwijanie umiejętności gospodarowania czasem C5.Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Król – Fijewska M., Fijewski P. (2013), Asertywność menedżera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Clayton M (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Edgard, Warszawa. 4. Kraczla M (2017), Stres w pracy menedżera, CeDeWu, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M. (2015), Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
OPIS PRZEDMIOTU 1. CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu porozumiewania się z ludźmi C3. Doskonalenie zachowań asertywnych C4. Rozwijanie umiejętności gospodarowania czasem C5.Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Król – Fijewska M., Fijewski P. (2013), Asertywność menedżera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Clayton M (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Edgard, Warszawa. 4. Kraczla M (2017), Stres w pracy menedżera, CeDeWu, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M. (2015), Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
OPIS PRZEDMIOTU 1. CEL PRZEDMIOTU C1. Uświadomienie sobie procesów zachodzących w grupie C2. Pogłębienie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu porozumiewania się z ludźmi C3. Doskonalenie zachowań asertywnych C4. Rozwijanie umiejętności gospodarowania czasem C5.Rozwijanie umiejętności radzenia sobie ze stresem |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Podstawowa wiedza z zakresu psychologii 2. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy i umiejętności 3. Umiejętność dyskutowania, współdziałania, krytycyzm |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kozak A. (2010), Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Helion, Gliwice. 2. Król – Fijewska M., Fijewski P. (2013), Asertywność menedżera, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Clayton M (2011), Zarządzanie czasem. Jak efektywnie planować i realizować zadania, Edgard, Warszawa. 4. Kraczla M (2017), Stres w pracy menedżera, CeDeWu, Warszawa. Literatura uzupełniająca: 1. Covey S. (2018), 7 nawyków skutecznego działania, Rebis, Poznań. 2. Rzepa T. (2006), Psychologia komunikowania się dla menedżerów, Difin, Warszawa. 3. Randak-Jezierska M. (2015), Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.