Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka badań rynkowych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D1-MBR-MKR-04
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka badań rynkowych
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

C1. Zapoznanie studentów z istotą prowadzenia badań marketingowych

C2. Zapoznanie studentów z procedurą badawczą

C3. Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami badawczymi

Pełny opis:

1. Student posiada wiedzę na temat marketingu i analizy rynku.

2. Student ma wiedzę na temat tworzenia narzędzi badawczych.

3. Student posiada ogólną wiedzę analityczną i badawczą.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz

metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,

2014.

2. Maison D., Noga-Bogomilski A.: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańskie

Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007

3. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014.

4. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008

5. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją.

Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012.

Literatura uzupełniająca:

1. Karcz K., Kędzior Z.: Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007.

2. Kowalski S., Łazorko K., Research on the Off-Season Social Media Performance of Polish Football Teams Playing in the Ekstraklasa League, Journal of Physical Education and Sport, vol. 20, 2020 (https://efsupit.ro/images/stories/april2020/Art%20169.pdf)

3. Krukowska-Miler A., Marketing Strategies in Relation to Employees of Healthcare Organizations, Based on Selected Aspects, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2020, nr 144, (http://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2020/05/144-Krukowska-Miler.pdf)

4. Sowier-Kasprzyk I., Widawska-Stanisz A., Changes in Attitudes of Consumers of Sports and Recreational Services in the Context of Covid-19, Journal of Physical Education and Sport, Vol.20, 2020 (https://efsupit.ro/images/stories/octombrie2020/Art%20399.pdf)

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

C1. Zapoznanie studentów z istotą prowadzenia badań marketingowych

C2. Zapoznanie studentów z procedurą badawczą

C3. Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami badawczymi

Pełny opis:

1. Student posiada wiedzę na temat marketingu i analizy rynku.

2. Student ma wiedzę na temat tworzenia narzędzi badawczych.

3. Student posiada ogólną wiedzę analityczną i badawczą.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. Mazurek-Łopacińska K., Sobocińska M., Badania marketingowe - nowe podejście oraz

metody na współczesnym rynku. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego,

2014.

2. Maison D., Noga-Bogomilski A.: Badania marketingowe. Od teorii do praktyki. Gdańskie

Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007

3. Kaczmarczyk S., Badania marketingowe: podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2014.

4. Kaden R.: Badania marketingowe. PWE, Warszawa 2008

5. Popławski W., Skawińska E., Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją.

Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012.

Literatura uzupełniająca:

1. Karcz K., Kędzior Z.: Badania marketingowe w praktyce, PWE, Warszawa 2007.

2. Kowalski S., Łazorko K., Research on the Off-Season Social Media Performance of Polish Football Teams Playing in the Ekstraklasa League, Journal of Physical Education and Sport, vol. 20, 2020 (https://efsupit.ro/images/stories/april2020/Art%20169.pdf)

3. Krukowska-Miler A., Marketing Strategies in Relation to Employees of Healthcare Organizations, Based on Selected Aspects, Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie, 2020, nr 144, (http://managementpapers.polsl.pl/wp-content/uploads/2020/05/144-Krukowska-Miler.pdf)

4. Sowier-Kasprzyk I., Widawska-Stanisz A., Changes in Attitudes of Consumers of Sports and Recreational Services in the Context of Covid-19, Journal of Physical Education and Sport, Vol.20, 2020 (https://efsupit.ro/images/stories/octombrie2020/Art%20399.pdf)

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)