PH 2 Psychologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D1-PH21-02 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | PH 2 Psychologia |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-23 - 2015-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Sierpińska | |
Prowadzący grup: | Ewelina Krzyżowska, Małgorzata Sierpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-06-17 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Sierpińska | |
Prowadzący grup: | Ewelina Krzyżowska, Małgorzata Sierpińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-06-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mirosław Harciarek | |
Prowadzący grup: | Mirosław Harciarek, Ewelina Krzyżowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-06-15 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Skiba | |
Prowadzący grup: | Ewelina Krzyżowska, Łukasz Skiba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Ewelina Krzyżowska, Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu psychologii ogólnej. C2. Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy. 2. Umiejętność dyskutowania, krytycyzm. |
|
Pełny opis: |
Wykład 1. Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów psychologicznych.1 2. Psychologia naukowa i przednaukowa. Korzenie psychologii.1 3.Trzy wielkie szkoły psychologiczne – behawioryzm, psychologia postaci (Gestalt), psychoanaliza. Psychologia humanistyczna.2 4.Sześć podstawowych perspektyw współczesnej psychologii.1 5. Cztery kroki metody naukowej (hipoteza, zebranie danych, analiza wyników, prezentacja). Pięć rodzajów badań psychologicznych (eksperymenty, badania korelacyjne, sondaże, obserwacja w warunkach naturalnych, studia przypadków).1 6. Ocena psychologiczna (testy psychologiczne).1 7.Omówienie specyfiki metod eksperymentalnych. Eksperyment S. Milgrama. Eksperyment więzienny - F. Zimbardo.1 8.Geny czy wychowanie? Epigenetyka.1 9. Percepcja.1 10. Pamięć. Mnemotechniki.1 11. Uczenie się.1 12. Myślenie. Rodzaje inteligencji (inteligencja ogólna, inteligencja emocjonalna, inteligencje wielorakie).1 13. Motywacja.1 14. Osobowość.1 ĆWICZENIA 1. Zajęcia wprowadzające – omówienie zasad prowadzenia ćwiczeń, formy i warunków zaliczania, przedstawienie problematyki ćwiczeń.1 2. Przegląd kierunków w psychologii.1 3-4. Psychologiczne koncepcje człowieka.2 5-6. Metody badawcze w psychologii.2 7-8. Procesy poznawcze. Percepcja i jej prawidłowości.2 9-10. Procesy poznawcze. Rodzaje uwagi. Pamięć.2 11. Uczenie się. Warunkowanie klasyczne i instrumentalne.1 12. Osobowość.1 13-14. Psychologia społeczna.2 15. Kolokwium zaliczeniowe.1 |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. Zimbardo P. G., Johnson R. L., McCann V., Psychologia t.1 - 5, PWN, Warszawa 2017. 2. Zimbardo P. G., Gerrig R. J., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2017. Literatura uzupełniająca 1. Aronson E., Wilson T. D., Akert, R. M., Psychologia społeczna – serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-24 - 2020-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Krzyżowska | |
Prowadzący grup: | Ewelina Krzyżowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu psychologii ogólnej. C2. Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy. 2. Umiejętność dyskutowania, krytycyzm. |
|
Pełny opis: |
W W 1- Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów psychologicznych.1 W 2- Psychologia naukowa i przednaukowa. Korzenie psychologii.1 W 3- Trzy wielkie szkoły psychologiczne – behawioryzm, psychologia postaci (Gestalt), psychoanaliza. Psychologia humanistyczna.2 W 4- Sześć podstawowych perspektyw współczesnej psychologii.1 W 5- Cztery kroki metody naukowej (hipoteza, zebranie danych, analiza wyników, prezentacja). Pięć rodzajów badań psychologicznych (eksperymenty, badania korelacyjne, sondaże, obserwacja w warunkach naturalnych, studia przypadków).1 W 6- Ocena psychologiczna (testy psychologiczne).1 W 7 - Omówienie specyfiki metod eksperymentalnych. Eksperyment S. Milgrama. Eksperyment więzienny - F. Zimbardo.1 W 8- Geny czy wychowanie? Epigenetyka.1 W 9- Percepcja.1 W 10- Pamięć.1 W 11- Uczenie się.1 W 12- Myślenie. Rodzaje inteligencji (inteligencja ogólna, inteligencja emocjonalna, inteligencje wielorakie).1 W 13– Motywacja.1 W 14- Osobowość.1 C 1 – Zajęcia wprowadzające – omówienie zasad prowadzenia ćwiczeń, formy i warunków zaliczania, przedstawienie problematyki ćwiczeń.1 C 2- Przegląd kierunków w psychologii.1 C 3, C4- Psychologiczne koncepcje człowieka.2 Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania C 5, C6 – Metody badawcze w psychologii.2 C 7, C8 – Procesy poznawcze. Percepcja i jej prawidłowości.2 C 9, C10 – Procesy poznawcze. Rodzaje uwagi. Pamięć.2 C 11 - Uczenie się. Warunkowanie klasyczne i instrumentalne.1 C 12 - Osobowość.1 C 13, C14- Psychologia społeczna.2 C 15- Kolokwium zaliczeniowe.1 |
|
Literatura: |
1. Zimbardo P. G., Johnson R. L., McCann V., Psychologia t.1 - 5, PWN, Warszawa 2017. 2. Zimbardo P. G., Gerrig R. J., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2017. Literatura uzupełniająca 1. Aronson E., Wilson T. D., Akert, R. M., Psychologia społeczna – serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2012. 2. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 3. Chrapek E., Uzależnienie od pracy - wybrane zagadnienia diagnozy i terapii, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu psychologii ogólnej. C2. Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy. 2. Umiejętność dyskutowania, krytycyzm. |
|
Pełny opis: |
W W 1- Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów psychologicznych.1 W 2- Psychologia naukowa i przednaukowa. Korzenie psychologii.1 W 3- Trzy wielkie szkoły psychologiczne – behawioryzm, psychologia postaci (Gestalt), psychoanaliza. Psychologia humanistyczna.2 W 4- Sześć podstawowych perspektyw współczesnej psychologii.1 W 5- Cztery kroki metody naukowej (hipoteza, zebranie danych, analiza wyników, prezentacja). Pięć rodzajów badań psychologicznych (eksperymenty, badania korelacyjne, sondaże, obserwacja w warunkach naturalnych, studia przypadków).1 W 6- Ocena psychologiczna (testy psychologiczne).1 W 7 - Omówienie specyfiki metod eksperymentalnych. Eksperyment S. Milgrama. Eksperyment więzienny - F. Zimbardo.1 W 8- Geny czy wychowanie? Epigenetyka.1 W 9- Percepcja.1 W 10- Pamięć.1 W 11- Uczenie się.1 W 12- Myślenie. Rodzaje inteligencji (inteligencja ogólna, inteligencja emocjonalna, inteligencje wielorakie).1 W 13– Motywacja.1 W 14- Osobowość.1 C 1 – Zajęcia wprowadzające – omówienie zasad prowadzenia ćwiczeń, formy i warunków zaliczania, przedstawienie problematyki ćwiczeń.1 C 2- Przegląd kierunków w psychologii.1 C 3, C4- Psychologiczne koncepcje człowieka.2 Politechnika Częstochowska, Wydział Zarządzania C 5, C6 – Metody badawcze w psychologii.2 C 7, C8 – Procesy poznawcze. Percepcja i jej prawidłowości.2 C 9, C10 – Procesy poznawcze. Rodzaje uwagi. Pamięć.2 C 11 - Uczenie się. Warunkowanie klasyczne i instrumentalne.1 C 12 - Osobowość.1 C 13, C14- Psychologia społeczna.2 C 15- Kolokwium zaliczeniowe.1 |
|
Literatura: |
1. Zimbardo P. G., Johnson R. L., McCann V., Psychologia t.1 - 5, PWN, Warszawa 2017. 2. Zimbardo P. G., Gerrig R. J., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2017. Literatura uzupełniająca 1. Aronson E., Wilson T. D., Akert, R. M., Psychologia społeczna – serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2012. 2. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 3. Chrapek E., Uzależnienie od pracy - wybrane zagadnienia diagnozy i terapii, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Randak-Jezierska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu psychologii ogólnej. C2. Pogłębienie i usystematyzowanie wiedzy z zakresu metod badawczych stosowanych w psychologii. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Odczuwanie potrzeby doskonalenia własnej wiedzy. 2. Umiejętność dyskutowania, krytycyzm. |
|
Literatura: |
1. Zimbardo P. G., Johnson R. L., McCann V., Psychologia t.1 - 5, PWN, Warszawa 2017. 2. Zimbardo P. G., Gerrig R. J., Psychologia i życie, PWN, Warszawa 2017. Literatura uzupełniająca 1. Aronson E., Wilson T. D., Akert, R. M., Psychologia społeczna – serce i umysł, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2012. 2. Randak-Jezierska M., Lęk i opór przed zmianą w organizacji, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. 3. Chrapek E., Uzależnienie od pracy - wybrane zagadnienia diagnozy i terapii, [w:] Patologie i dysfunkcje w środowisku pracy (red.) ROBAK Elżbieta, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2015. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.