Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketingowe aspekty turystyki sportowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-ZTS-D1-MATS-06
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketingowe aspekty turystyki sportowej
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ przedmioty obowiązkowe s.6 Turystyka sportowa
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingowego zarządzania turystyką sportową i działaniami z nią związanymi. Poznanie zasad marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym.

C2. Przekazanie wiedzy i wskazówek umożliwiających nabycie umiejętności w zakresie planowania i zarządzania wyjazdami w zakresie turystyki sportowej.

C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania projektów dotyczących zarządzania wybranymi działaniami.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

Znajomość podstaw marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem.

Umiejętność sporządzenia sprawozdania z przebiegu realizacji ćwiczeń oraz dokumentacji projektu.

Umiejętność obsługi komputera oraz programów z rodziny MS Office.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kowalski S., Krukowska-Miler A., Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna-Ratownictwo-Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice Sosnowiec 2012.

Kowalski S., Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

Kowalski S., Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych Journal of Education, Health and Sport, vol 5, 11, 2015, s. 481-491.

Halemba P. 2008. Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką. Wydawnictwo AWF, Katowice.

Literatura uzupełniająca:

Davidson R., Rogers T. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Elsevier, Oxford 2007.

Grzeganek-Więcek B., Hadzik A., Kantyka J., Maciąg J.. Wieloaspektowe zarządzanie organizacjami turystycznymi i sportowymi – nowy podręcznik dla studentów, Wydawnictwo AWF, Katowice 2011.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-06-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingowego zarządzania turystyką sportową i działaniami z nią związanymi. Poznanie zasad marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym.

C2. Przekazanie wiedzy i wskazówek umożliwiających nabycie umiejętności w zakresie planowania i zarządzania wyjazdami w zakresie turystyki sportowej.

C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania projektów dotyczących zarządzania wybranymi działaniami.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

Znajomość podstaw marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem.

Umiejętność sporządzenia sprawozdania z przebiegu realizacji ćwiczeń oraz dokumentacji projektu.

Umiejętność obsługi komputera oraz programów z rodziny MS Office.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kowalski S., Krukowska-Miler A., Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna-Ratownictwo-Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice Sosnowiec 2012.

Kowalski S., Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

Kowalski S., Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych Journal of Education, Health and Sport, vol 5, 11, 2015, s. 481-491.

Halemba P. 2008. Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką. Wydawnictwo AWF, Katowice.

Literatura uzupełniająca:

Davidson R., Rogers T. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Elsevier, Oxford 2007.

Grzeganek-Więcek B., Hadzik A., Kantyka J., Maciąg J.. Wieloaspektowe zarządzanie organizacjami turystycznymi i sportowymi – nowy podręcznik dla studentów, Wydawnictwo AWF, Katowice 2011.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingowego zarządzania turystyką sportową i działaniami z nią związanymi. Poznanie zasad marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym.

C2. Przekazanie wiedzy i wskazówek umożliwiających nabycie umiejętności w zakresie planowania i zarządzania wyjazdami w zakresie turystyki sportowej.

C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania projektów dotyczących zarządzania wybranymi działaniami.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

Znajomość podstaw marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem.

Umiejętność sporządzenia sprawozdania z przebiegu realizacji ćwiczeń oraz dokumentacji projektu.

Umiejętność obsługi komputera oraz programów z rodziny MS Office.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kowalski S., Krukowska-Miler A., Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna-Ratownictwo-Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice Sosnowiec 2012.

Kowalski S., Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

Kowalski S., Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych Journal of Education, Health and Sport, vol 5, 11, 2015, s. 481-491.

Halemba P. 2008. Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką. Wydawnictwo AWF, Katowice.

Literatura uzupełniająca:

Davidson R., Rogers T. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Elsevier, Oxford 2007.

Grzeganek-Więcek B., Hadzik A., Kantyka J., Maciąg J.. Wieloaspektowe zarządzanie organizacjami turystycznymi i sportowymi – nowy podręcznik dla studentów, Wydawnictwo AWF, Katowice 2011.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingowego zarządzania turystyką sportową i działaniami z nią związanymi. Poznanie zasad marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym.

C2. Przekazanie wiedzy i wskazówek umożliwiających nabycie umiejętności w zakresie planowania i zarządzania wyjazdami w zakresie turystyki sportowej.

C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania projektów dotyczących zarządzania wybranymi działaniami.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

Znajomość podstaw marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem.

Umiejętność sporządzenia sprawozdania z przebiegu realizacji ćwiczeń oraz dokumentacji projektu.

Umiejętność obsługi komputera oraz programów z rodziny MS Office.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Kowalski S., Krukowska-Miler A., Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna-Ratownictwo-Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice Sosnowiec 2012.

Kowalski S., Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.

Kowalski S., Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych Journal of Education, Health and Sport, vol 5, 11, 2015, s. 481-491.

Halemba P. 2008. Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką. Wydawnictwo AWF, Katowice.

Literatura uzupełniająca:

Davidson R., Rogers T. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Elsevier, Oxford 2007.

Grzeganek-Więcek B., Hadzik A., Kantyka J., Maciąg J.. Wieloaspektowe zarządzanie organizacjami turystycznymi i sportowymi – nowy podręcznik dla studentów, Wydawnictwo AWF, Katowice 2011.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)