Marketingowe aspekty turystyki sportowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-ZTS-D1-MATS-06 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketingowe aspekty turystyki sportowej |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ przedmioty obowiązkowe s.6 Turystyka sportowa |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-06-12 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-06-10 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingowego zarządzania turystyką sportową i działaniami z nią związanymi. Poznanie zasad marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym. C2. Przekazanie wiedzy i wskazówek umożliwiających nabycie umiejętności w zakresie planowania i zarządzania wyjazdami w zakresie turystyki sportowej. C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania projektów dotyczących zarządzania wybranymi działaniami. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI Znajomość podstaw marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Umiejętność sporządzenia sprawozdania z przebiegu realizacji ćwiczeń oraz dokumentacji projektu. Umiejętność obsługi komputera oraz programów z rodziny MS Office. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kowalski S., Krukowska-Miler A., Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna-Ratownictwo-Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice Sosnowiec 2012. Kowalski S., Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011. Kowalski S., Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych Journal of Education, Health and Sport, vol 5, 11, 2015, s. 481-491. Halemba P. 2008. Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką. Wydawnictwo AWF, Katowice. Literatura uzupełniająca: Davidson R., Rogers T. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Elsevier, Oxford 2007. Grzeganek-Więcek B., Hadzik A., Kantyka J., Maciąg J.. Wieloaspektowe zarządzanie organizacjami turystycznymi i sportowymi – nowy podręcznik dla studentów, Wydawnictwo AWF, Katowice 2011. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-06-14 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingowego zarządzania turystyką sportową i działaniami z nią związanymi. Poznanie zasad marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym. C2. Przekazanie wiedzy i wskazówek umożliwiających nabycie umiejętności w zakresie planowania i zarządzania wyjazdami w zakresie turystyki sportowej. C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania projektów dotyczących zarządzania wybranymi działaniami. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI Znajomość podstaw marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Umiejętność sporządzenia sprawozdania z przebiegu realizacji ćwiczeń oraz dokumentacji projektu. Umiejętność obsługi komputera oraz programów z rodziny MS Office. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kowalski S., Krukowska-Miler A., Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna-Ratownictwo-Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice Sosnowiec 2012. Kowalski S., Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011. Kowalski S., Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych Journal of Education, Health and Sport, vol 5, 11, 2015, s. 481-491. Halemba P. 2008. Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką. Wydawnictwo AWF, Katowice. Literatura uzupełniająca: Davidson R., Rogers T. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Elsevier, Oxford 2007. Grzeganek-Więcek B., Hadzik A., Kantyka J., Maciąg J.. Wieloaspektowe zarządzanie organizacjami turystycznymi i sportowymi – nowy podręcznik dla studentów, Wydawnictwo AWF, Katowice 2011. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-02-19 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingowego zarządzania turystyką sportową i działaniami z nią związanymi. Poznanie zasad marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym. C2. Przekazanie wiedzy i wskazówek umożliwiających nabycie umiejętności w zakresie planowania i zarządzania wyjazdami w zakresie turystyki sportowej. C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania projektów dotyczących zarządzania wybranymi działaniami. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI Znajomość podstaw marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Umiejętność sporządzenia sprawozdania z przebiegu realizacji ćwiczeń oraz dokumentacji projektu. Umiejętność obsługi komputera oraz programów z rodziny MS Office. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kowalski S., Krukowska-Miler A., Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna-Ratownictwo-Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice Sosnowiec 2012. Kowalski S., Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011. Kowalski S., Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych Journal of Education, Health and Sport, vol 5, 11, 2015, s. 481-491. Halemba P. 2008. Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką. Wydawnictwo AWF, Katowice. Literatura uzupełniająca: Davidson R., Rogers T. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Elsevier, Oxford 2007. Grzeganek-Więcek B., Hadzik A., Kantyka J., Maciąg J.. Wieloaspektowe zarządzanie organizacjami turystycznymi i sportowymi – nowy podręcznik dla studentów, Wydawnictwo AWF, Katowice 2011. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć z zakresu marketingowego zarządzania turystyką sportową i działaniami z nią związanymi. Poznanie zasad marketingowych w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem turystycznym. C2. Przekazanie wiedzy i wskazówek umożliwiających nabycie umiejętności w zakresie planowania i zarządzania wyjazdami w zakresie turystyki sportowej. C3. Nabycie przez studentów praktycznych umiejętności w zakresie przygotowania projektów dotyczących zarządzania wybranymi działaniami. |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI Znajomość podstaw marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem. Umiejętność sporządzenia sprawozdania z przebiegu realizacji ćwiczeń oraz dokumentacji projektu. Umiejętność obsługi komputera oraz programów z rodziny MS Office. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: Kowalski S., Krukowska-Miler A., Zastosowanie marketingu na rynku usług. Medycyna-Ratownictwo-Turystyka, Wydawnictwo Naukowe Śląsk, Katowice Sosnowiec 2012. Kowalski S., Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Sekcja Wydawnictw Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011. Kowalski S., Profesjonalizacja marketingowego zarządzania w klubach sportowych na rynkach lokalnych Journal of Education, Health and Sport, vol 5, 11, 2015, s. 481-491. Halemba P. 2008. Współczesne problemy zarządzania sportem i turystyką. Wydawnictwo AWF, Katowice. Literatura uzupełniająca: Davidson R., Rogers T. Marketing destinations and venues for conferences, conventions and business events. Elsevier, Oxford 2007. Grzeganek-Więcek B., Hadzik A., Kantyka J., Maciąg J.. Wieloaspektowe zarządzanie organizacjami turystycznymi i sportowymi – nowy podręcznik dla studentów, Wydawnictwo AWF, Katowice 2011. * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.