Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing bankowy sem.6

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-FR-D1-MB-06
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing bankowy sem.6
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć dotyczących istoty i funkcji działalności marketingowej w banku.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu w sektorze bankowym.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing usług bankowych oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

2. Student potrafi scharakteryzować rynek usług bankowych, przedstawić podstawowe elementy marketingu usług bankowych oraz opisać trendy występujące na tym rynku.

3. Student potrafi przeprowadzić segmentację klientów rynku usług bankowych.

4. Student umie przedstawić znaczenie poszczególnych elementów marketingu mix usług bankowych w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

5. Student potrafi opisać strategię marketingową w usługach bankowych

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. W. Grzegorczyk, Marketing bankowy, Biblioteka Menedżera i Bankowca „Zarządzanie i finanse”, Warszawa 1994

2. B.i W. Żurawik, Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995

3. Kotler Ph., Marketing, Dom Wyd. Rebis, Poznań 2005

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph., Marketing Management, Millenium edition, Prentice Hal Int., ł000

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Efekty uczenia się:

EFEKTY UCZENIA SIĘ

EU 1- Student potrafi zaprezentować pojęcia dotyczące marketingu usług bankowych

EU 2- Student potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych podając przykłady oraz scharakteryzować trendy na rynku polskim

EU 3- Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych

EU 4- Student potrafi przedstawić przykłady na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w banku

EU 5- Student potrafi stworzyć strategię marketingową w banku oraz zaplanować badania marketingowe

Metody i kryteria oceniania:

SPOSOBY OCENY ( F – FORMUJĄCA, P – PODSUMOWUJĄCA)

F1. Zadania projektowe w grupach

F2. Prezentacja wykonanych zadań

P1. Ocena działań grupowych

P2. Sprawdzian pisemny

Efekt 1

ndst - Student nie zna podstawowych pojęć dotyczących działalności marketingowej w banku

dst - Student zna podstawowe pojęcia dotyczące marketingu bankowego db - Student prezentuje pojęcia dotyczące marketingu bankowego podając co najmniej kilka przykładów

bdb - Student potrafi zaprezentować pojęcia dotyczące marketingu bankowego podając wiele przykładów

Efekt 2

ndst - Student nie potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych, nie podaje przykładów oraz nie potrafi scharakteryzować trendów na rynku polskim

dst - Student potrafi przedstawić głównych uczestników rynku usług bankowych, przedstawia wybrane trendy na rynku polskim

db - Student potrafi przedstawić uczestników rynku usług bankowych podając kilka przykładów oraz charakteryzuje trendy na rynku polskim bdb - Student potrafi przedstawić wszystkich uczestników rynku usług bankowych podając wiele przykładów oraz z łatwością charakteryzuje trendy na rynku polskim

Efekt 3

ndst - Student nie potrafi przeprowadzić segmentacji rynku usług bankowych

dst - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych tylko w teorii

db - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych na jednym przykładzie

bdb - Student przeprowadza segmentację rynku usług bankowych na konkretnych przykładach

Efekt 4

ndst - Student nie potrafi przedstawić przykładów na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz nie umie zaplanować elementów marketingu mix w banku

dst - Student potrafi przedstawić zasadność wykorzystania marketingu w bankach celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz zna w teorii elementy marketingu mix w banku jednak nie potrafi zaplanować mix’u na wybranym przykładzie

db - Student potrafi przedstawić przykład na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w wybranym banku

bdb - Student potrafi przedstawić przykłady na wykorzystanie marketingu w usługach bankowych celem kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku oraz planuje elementy marketingu mix w wybranych bankach

Efekt 5

ndst - Student nie potrafi stworzyć strategii marketingowej w banku oraz zaplanować badań marketingowych

dst - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych w teorii oraz zaplanować badania marketingowe

db - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych na przykładzie oraz zaplanować badania marketingowe

bdb - Student potrafi stworzyć strategię marketingową w usługach bankowych na przykładach oraz zaplanować badania marketingowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Agata Krukowska-Miler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko, Agnieszka Widawska-Stanisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Agata Krukowska-Miler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć dotyczących istoty i funkcji działalności marketingowej w banku.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu w sektorze bankowym.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing usług bankowych oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

2. Student potrafi scharakteryzować rynek usług bankowych, przedstawić podstawowe elementy marketingu usług bankowych oraz opisać trendy występujące na tym rynku.

3. Student potrafi przeprowadzić segmentację klientów rynku usług bankowych.

4. Student umie przedstawić znaczenie poszczególnych elementów marketingu mix usług bankowych w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

5. Student potrafi opisać strategię marketingową w usługach bankowych

Pełny opis:

Forma zajęć – WYKŁADY 15 godzin

W 1- Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem w banku

W 2- Zaprezentowanie klasyfikacji usług, procesu zakupu

W 3- Omówienie rynku produktów bankowych, uczestnicy rynku

W 4- Prezentacja segmentacji rynku ze szczególnym uwzględnieniem rynku usług bankowych

W 5- Omówienie zarządzania marketingiem usług bankowych

W 6- Strategia marketingowa w usługach bankowych

W 7- Omówienie i analiza strategii produktu jakim jest usługa bankowa

W 8- Cykl życia produktu bankowego oraz tworzenie nowych produktów bankowych

W 9- Poziomy produktu bankowego

W 10- Polityka cen produktów bankowych

W 11- Omówienie dystrybucji produktów bankowych

W 12- Promocja elementem marketingu mix w usługach bankowych

W 13- Prezentacja kampanii promocyjnych w bankach

W 14- Badania marketingowe na rynku usług bankowych

W 15- Podsumowanie wykładów

Forma zajęć – ĆWICZENIA 15 godzin

C 1- Zajęcia wprowadzające – omówienie tematyki oraz organizacji zajęć. Omówienie podstawowych pojęć i terminów związanych z działalnością marketingową w banku.

C 2- Zaprezentowanie klasyfikacji usług, procesu zakupu Omówienie, przykłady.

C 3- Omówienie rynku produktów/usług bankowych, uczestnicy rynku. Przykłady i analiza.

C 4- Segmentacja rynku usług bankowych. Studium przypadku.

C 5- Zarządzanie marketingiem usług bankowych. Studium przypadku.

C 6- Tworzenie strategii marketingowej w banku na wybranych przykładach.

C 7- Tworzenie strategii produktu bankowego.

C 8- Cykl życia produktu bankowego oraz tworzenie nowych usług w banku.

C 9- Dyskusja o poziomach produktu bankowego. Przykłady, ćwiczenia.

C 10- Kształtowanie cen produktów bankowych, wybór strategii cenowych.

C 11- Dystrybucja usług bankowych.

C 12- Omówienie promocji mix w usługach bankowych. Dyskusja. Studium przypadku.

C 13- Tworzenie kampanii promocyjnych w banku. Praca grupowa.

C 14- Badania marketingowe na rynku usług bankowych. Analiza procedury badania marketingowego.

C 15- Sprawdzenie wiadomości – sprawdzian testowy. Omówienie wyników sprawdzianu, wpisy zaliczeń.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. W. Grzegorczyk, Marketing bankowy, Biblioteka Menedżera i Bankowca „Zarządzanie i finanse”, Warszawa 1994

2. B.i W. Żurawik, Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995

3. Kotler Ph., Marketing, Dom Wyd. Rebis, Poznań 2005

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph., Marketing Management, Millenium edition, Prentice Hal Int., ł000

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Agata Krukowska-Miler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć dotyczących istoty i funkcji działalności marketingowej w banku.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu w sektorze bankowym.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing usług bankowych oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

2. Student potrafi scharakteryzować rynek usług bankowych, przedstawić podstawowe elementy marketingu usług bankowych oraz opisać trendy występujące na tym rynku.

3. Student potrafi przeprowadzić segmentację klientów rynku usług bankowych.

4. Student umie przedstawić znaczenie poszczególnych elementów marketingu mix usług bankowych w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

5. Student potrafi opisać strategię marketingową w usługach bankowych

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. W. Grzegorczyk, Marketing bankowy, Biblioteka Menedżera i Bankowca „Zarządzanie i finanse”, Warszawa 1994

2. B.i W. Żurawik, Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995

3. Kotler Ph., Marketing, Dom Wyd. Rebis, Poznań 2005

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph., Marketing Management, Millenium edition, Prentice Hal Int., ł000

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Uwagi:

1. Informacja gdzie można zapoznać się z prezentacjami do zajęć, instrukcjami do laboratorium itp. - informacje prezentowane studentom na zajęciach, jeśli wymaga tego formuła zajęć przesyłane są droga elektroniczną na adresy mailowe poszczególnych grup dziekańskich

2. Informacje na temat miejsca odbywania się zajęć - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału

3. Informacje na temat terminu zajęć (dzień tygodnia/ godzina) - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału

4. Informacja na temat konsultacji (godziny + miejsce) - podawane są studentom na pierwszych zajęciach, znajdują się na stronie internetowej wydziału oraz w gablocie informacyjnej Instytutu Marketingu)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Agata Krukowska-Miler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć dotyczących istoty i funkcji działalności marketingowej w banku.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu w sektorze bankowym.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing usług bankowych oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

2. Student potrafi scharakteryzować rynek usług bankowych, przedstawić podstawowe elementy marketingu usług bankowych oraz opisać trendy występujące na tym rynku.

3. Student potrafi przeprowadzić segmentację klientów rynku usług bankowych.

4. Student umie przedstawić znaczenie poszczególnych elementów marketingu mix usług bankowych w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

5. Student potrafi opisać strategię marketingową w usługach bankowych

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. W. Grzegorczyk, Marketing bankowy, Biblioteka Menedżera i Bankowca „Zarządzanie i finanse”, Warszawa 1994

2. B.i W. Żurawik, Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995

3. Kotler Ph., Marketing, Dom Wyd. Rebis, Poznań 2005

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph., Marketing Management, Millenium edition, Prentice Hal Int., ł000

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Uwagi:

1. Informacja gdzie można zapoznać się z prezentacjami do zajęć, instrukcjami do laboratorium itp. - informacje prezentowane studentom na zajęciach, jeśli wymaga tego formuła zajęć przesyłane są droga elektroniczną na adresy mailowe poszczególnych grup dziekańskich

2. Informacje na temat miejsca odbywania się zajęć - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału

3. Informacje na temat terminu zajęć (dzień tygodnia/ godzina) - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału

4. Informacja na temat konsultacji (godziny + miejsce) - podawane są studentom na pierwszych zajęciach, znajdują się na stronie internetowej wydziału oraz w gablocie informacyjnej Instytutu Marketingu)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Łazorko
Prowadzący grup: Agata Krukowska-Miler, Katarzyna Łazorko, Agnieszka Widawska-Stanisz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych pojęć dotyczących istoty i funkcji działalności marketingowej w banku.

C2. Wykształcenie umiejętności posługiwania się narzędziami marketingu w sektorze bankowym.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić czego dotyczy marketing usług bankowych oraz zna podstawowe pojęcia z zakresu tej tematyki.

2. Student potrafi scharakteryzować rynek usług bankowych, przedstawić podstawowe elementy marketingu usług bankowych oraz opisać trendy występujące na tym rynku.

3. Student potrafi przeprowadzić segmentację klientów rynku usług bankowych.

4. Student umie przedstawić znaczenie poszczególnych elementów marketingu mix usług bankowych w kreowaniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa

5. Student potrafi opisać strategię marketingową w usługach bankowych

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. W. Grzegorczyk, Marketing bankowy, Biblioteka Menedżera i Bankowca „Zarządzanie i finanse”, Warszawa 1994

2. B.i W. Żurawik, Marketing bankowy, PWE, Warszawa 1995

3. Kotler Ph., Marketing, Dom Wyd. Rebis, Poznań 2005

Literatura uzupełniająca:

1. Kotler Ph., Marketing Management, Millenium edition, Prentice Hal Int., ł000

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Uwagi:

1. Informacja gdzie można zapoznać się z prezentacjami do zajęć, instrukcjami do laboratorium itp. - informacje prezentowane studentom na zajęciach, jeśli wymaga tego formuła zajęć przesyłane są droga elektroniczną na adresy mailowe poszczególnych grup dziekańskich

2. Informacje na temat miejsca odbywania się zajęć - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału

3. Informacje na temat terminu zajęć (dzień tygodnia/ godzina) - informacje znajdują się na stronie internetowej wydziału

4. Informacja na temat konsultacji (godziny + miejsce) - podawane są studentom na pierwszych zajęciach, znajdują się na stronie internetowej wydziału oraz w gablocie informacyjnej Instytutu Marketingu)

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)