Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing internetowy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D2-MI-MZP-E-04
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing internetowy
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 4. PiZMSP
WZ Przedmioty obowiązkowe Zarządzanie II stopień sem 4. ZMDP
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 5.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Sem. letni roku 2011/2012" (zakończony)

Okres: 2012-02-20 - 2012-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Edward Chrzan
Prowadzący grup: Edward Chrzan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych czynników wpływajacych na marketing internetowy.

C2. Charakterystyka metod korzystania z marketingu internetowego przez przedsiębiorstwa

C3. Przedstawienie form marketingu internetowego

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy marketingu.

3. Student potrafi stworzyć wizualizacje reklamowe.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student prezentuje plany zastosowania marketingu w firmie

6. Student interpretuje formy i metody reklamy.

7. Student tworzy plan działań marketingowych.

Pełny opis:

WYKŁADY

1. Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem internetowym.2h

2.Zaprezentowanie segmentów w marketingu internetowym.2h

3.Omówienie wpływu promocji w sieci na człowieka.2h

4.Prezentacja stron internetowych i ich ocena.2h

5. Omówienie funkcjonalności stron internetowych.2h

6. Omówienie pożądanych efektów dla stron.2h

7.Prezentacja podstawowych form marketingu w sieci.2h

8.Przedstawienie przykładów reklam w internecie.2h

9. Omówienie elementów graficznych istotnych w marketingu internetowym.2h

10. Przedstawienie planu marketingu sieciowego.2h

11. Omówienie elementów planu marketingu sieciowego.2h

12. Wyjaśnienie pojęcia marketingu szeptanego.2h

13. Omówienie skutecznych metod dla marketingu szeptanego.2h

14. Budowa planu marketingu szeptanego.2h

15. Podsumowanie zajęć.2h

ĆWICZENIA

1.Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem internetowym.1h

2.Określanie segmentów na rynku.1h

3.Ćwiczenia z zakresu wpływu promocji w sieci na człowieka.1h

4.Omawianie stron internetowych przez studentów.1h

5.Ocena funkcjonalności stron internetowych.1h

6. Badanie skuteczności reklamy, projekt badawczy.1h

7. Prezentacja podstawowych form marketingu w sieci przez studentów.1h

8. Wyszukiwanie i ocena przykładów reklam w internecie.1h

9. Omawianie elementów graficznych istotnych w marketingu internetowym.1h

10.Praca nad planem marketingu sieciowego.1h

11. Konstrukcja elementów planu marketingu sieciowego.1h

12. Tworzenie podstaw dla marketingu szeptanego.1h

13. Omówienie skutecznych metod dla marketingu szeptanego.1h

14.Budowa planu marketingu w sieci. Projekt.1h

15. Podsumowanie zajęć. Ocena projektów.1h

Literatura:

Podstawowa: 1. Królewski J., Sala P., E-Marketing.Współczesne trendy. Pakiet Startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. 2. Kacprzak A., Marketing doświadczeń w Internecie, Wyd. Agnieszka Kasprzak, Warszawa 2016. 3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0,MT Biznes, Warszawa 2017

Uzupełniająca:

1. Frąckiewicz E.: Marketing Internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2006.

2. Adamczyk A., Gębarowski M., Kandefer M.: Internet w marketingu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rzeszów 2004.

3. Maciejowski T.: Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2003.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych czynników wpływajacych na marketing internetowy.

C2. Charakterystyka metod korzystania z marketingu internetowego przez przedsiębiorstwa

C3. Przedstawienie form marketingu internetowego

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy marketingu.

3. Student potrafi stworzyć wizualizacje reklamowe.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student prezentuje plany zastosowania marketingu w firmie

6. Student interpretuje formy i metody reklamy.

7. Student tworzy plan działań marketingowych

Literatura:

Podstawowa: 1. Królewski J., Sala P., E-Marketing.Współczesne trendy. Pakiet Startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. 2. Kacprzak A., Marketing doświadczeń w Internecie, Wyd. Agnieszka Kasprzak, Warszawa 2016. 3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0,MT Biznes, Warszawa 2017

Uzupełniająca:

1. Frąckiewicz E.: Marketing Internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2006.

2. Adamczyk A., Gębarowski M., Kandefer M.: Internet w marketingu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rzeszów 2004.

3. Maciejowski T.: Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2003.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych czynników wpływajacych na marketing internetowy.

C2. Charakterystyka metod korzystania z marketingu internetowego przez przedsiębiorstwa

C3. Przedstawienie form marketingu internetowego

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy marketingu.

3. Student potrafi stworzyć wizualizacje reklamowe.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student prezentuje plany zastosowania marketingu w firmie

6. Student interpretuje formy i metody reklamy.

7. Student tworzy plan działań marketingowych

Literatura:

Podstawowa: 1. Królewski J., Sala P., E-Marketing.Współczesne trendy. Pakiet Startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. 2. Kacprzak A., Marketing doświadczeń w Internecie, Wyd. Agnieszka Kasprzak, Warszawa 2016. 3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0,MT Biznes, Warszawa 2017

Uzupełniająca:

1. Frąckiewicz E.: Marketing Internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2006.

2. Adamczyk A., Gębarowski M., Kandefer M.: Internet w marketingu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rzeszów 2004.

3. Maciejowski T.: Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2003.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych czynników wpływajacych na marketing internetowy.

C2. Charakterystyka metod korzystania z marketingu internetowego przez przedsiębiorstwa

C3. Przedstawienie form marketingu internetowego

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy marketingu.

3. Student potrafi stworzyć wizualizacje reklamowe.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student prezentuje plany zastosowania marketingu w firmie

6. Student interpretuje formy i metody reklamy.

7. Student tworzy plan działań marketingowych

Literatura:

Podstawowa: 1. Królewski J., Sala P., E-Marketing.Współczesne trendy. Pakiet Startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. 2. Kacprzak A., Marketing doświadczeń w Internecie, Wyd. Agnieszka Kasprzak, Warszawa 2016. 3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0,MT Biznes, Warszawa 2017

Uzupełniająca:

1. Frąckiewicz E.: Marketing Internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2006.

2. Adamczyk A., Gębarowski M., Kandefer M.: Internet w marketingu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rzeszów 2004.

3. Maciejowski T.: Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2003.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-06-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie podstawowych czynników wpływajacych na marketing internetowy.

C2. Charakterystyka metod korzystania z marketingu internetowego przez przedsiębiorstwa

C3. Przedstawienie form marketingu internetowego

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić co to jest marketing.

2. Student potrafi wymienić podstawowe formy marketingu.

3. Student potrafi stworzyć wizualizacje reklamowe.

4. Student prezentuje wiedzę analityczną i badawczą.

5. Student prezentuje plany zastosowania marketingu w firmie

6. Student interpretuje formy i metody reklamy.

7. Student tworzy plan działań marketingowych

Literatura:

Podstawowa: 1. Królewski J., Sala P., E-Marketing.Współczesne trendy. Pakiet Startowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. 2. Kacprzak A., Marketing doświadczeń w Internecie, Wyd. Agnieszka Kasprzak, Warszawa 2016. 3. Kotler Ph., Kartajaya H., Setiawan I., Marketing 4.0,MT Biznes, Warszawa 2017

Uzupełniająca:

1. Frąckiewicz E.: Marketing Internetowy. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2006.

2. Adamczyk A., Gębarowski M., Kandefer M.: Internet w marketingu. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rzeszów 2004.

3. Maciejowski T.: Narzędzia skutecznej promocji w Internecie. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2003.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-2 (2024-11-25)