Zarządzanie procesami marketingowymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WZ-Z-D1-ZPM-05 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie procesami marketingowymi |
Jednostka: | Wydział Zarządzania |
Grupy: |
WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 5 PZMSP WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 5 ZDMP |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: | |
Pełny opis: | |
Literatura: | |
Efekty uczenia się: | |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-03 - 2017-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-02 - 2018-01-26 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski, Anna Niedzielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji |
|
Pełny opis: |
2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej. 2. Student zna procedurę planowania marketingowego. 3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C. 4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C. 5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji. 6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane. 7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu. 8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów. 9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002 2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005 3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008 4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001 5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999 Literatura uzupełniająca: 1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011 2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000. 3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003 4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-25 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski, Anna Niedzielska | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski, Anna Niedzielska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu Wykład - Zaliczenie |
|
Skrócony opis: |
C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji |
|
Pełny opis: |
2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej. 2. Student zna procedurę planowania marketingowego. 3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C. 4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C. 5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji. 6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane. 7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu. 8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów. 9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002 2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005 3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008 4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001 5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999 Literatura uzupełniająca: 1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011 2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000. 3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003 4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej. 2. Student zna procedurę planowania marketingowego. 3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C. 4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C. 5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji. 6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane. 7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu. 8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów. 9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002 2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005 3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008 4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001 5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999 Literatura uzupełniająca: 1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011 2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000. 3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003 4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sławomir Kowalski | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej. 2. Student zna procedurę planowania marketingowego. 3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C. 4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C. 5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji. 6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane. 7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu. 8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów. 9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002 2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005 3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008 4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001 5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999 Literatura uzupełniająca: 1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011 2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000. 3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003 4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Łazorko | |
Prowadzący grup: | Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
CEL PRZEDMIOTU C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji |
|
Pełny opis: |
WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI 1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej. 2. Student zna procedurę planowania marketingowego. 3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C. 4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C. 5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji. 6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane. 7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu. 8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów. 9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002 2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005 3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008 4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001 5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999 Literatura uzupełniająca: 1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011 2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000. 3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003 4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006 * Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego. |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.