Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie procesami marketingowymi

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-Z-D1-ZPM-05
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie procesami marketingowymi
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 5 PZMSP
WZ Przedmiotu obowiązkowe - Zarządzanie I st. sem. 5 ZDMP
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:
Pełny opis:
Literatura:
Efekty uczenia się:
Metody i kryteria oceniania:

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-03 - 2017-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-02 - 2018-01-26
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach

C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych

C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji

Pełny opis:

2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student zna procedurę planowania marketingowego.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002

2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005

3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008

4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001

5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999

Literatura uzupełniająca:

1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011

2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003

4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski, Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Zaliczenie
Skrócony opis:

C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach

C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych

C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji

Pełny opis:

2. WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student zna procedurę planowania marketingowego.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002

2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005

3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008

4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001

5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999

Literatura uzupełniająca:

1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011

2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003

4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach

C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych

C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student zna procedurę planowania marketingowego.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002

2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005

3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008

4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001

5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999

Literatura uzupełniająca:

1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011

2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003

4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach

C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych

C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student zna procedurę planowania marketingowego.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002

2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005

3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008

4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001

5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999

Literatura uzupełniająca:

1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011

2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003

4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Łazorko
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Przedstawienie i omówienie procesów zachodzących w zakresie zarządzania marketingiem w organizacjach

C2. Przedstawienie głównych założeń strategii procesów marketingowych

C3. Wykształcenie umiejętności kształtowania procesów marketingowych w różnych typach organizacji

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1. Student potrafi wyjaśnić na czym opierają się założenia orientacji marketingowej.

2. Student zna procedurę planowania marketingowego.

3. Student potrafi określić założenia metodologiczne oraz przygotować narzędzie badawcze dla dowolnego celu badań marketingowych realizowanych na rynku B2C.

4. Student zna kryteria segmentacyjne i potrafi przeprowadzić procedurę segmentacyjną dla dowolnego rynku B2C.

5. Student potrafi przygotować analizę portfolio organizacji.

6. Student potrafi określić etap cyklu życia, w którym znajduje się produkt i wskazać dla tej fazy działania marketingowe, które powinny być stosowane.

7. Student potrafi dostosować strategię cenową dla określonego produktu.

8. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię dystrybucyjną dla produktu/grupy produktów.

9. Student potrafi określić założenia i dobrać narzędzia na potrzeby kampanii promocyjnej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Kotler Ph., Armstrong G., Saunders J., Wong V., PWE, 2002

2 .Pomykalski A., Zarządzanie i planowanie marketingowe, PWN 2005

3. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, C.H.BECK, 2008

4. Lamin J., Strategiczne zarządzanie marketingowe, PWN, Warszawa 2001

5. Penc- Pietrzak I., Strategiczne zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Key Text, Warszawa 1999

Literatura uzupełniająca:

1. Wojciechowski T., Marketingowo logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Diffin 2011

2. Penc-Pietrzak I., Strategie biznesu i marketingu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2000.

3. Piercy N., Marketing. Strategiczna reorientacja firmy, FELBERG, 2003

4. Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, Wyd.Helion, 2006

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)