Politechnika Częstochowska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Marketing partnerski w handlu i dystrybucji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WZ-LOG-D2-ZLwH-MP-04
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Marketing partnerski w handlu i dystrybucji
Jednostka: Wydział Zarządzania
Grupy: WZ Przedmioty obowiązkowe - Logityka II stopień sem. 4 - ZLwHiD
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-06-17
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko, Anna Niedzielska, Joanna Pikuła-Małachowska, Izabella Sowier-Kasprzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-06-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska, Izabella Sowier-Kasprzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-06-15
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji.

C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych.

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1.Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem.

2. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji.

3. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu.

Pełny opis:

W 1(1) - Wprowadzenie do przedmiotu. Przedstawienie/przypomnienie podstawowych pojęć i terminów związanych z marketingiem.

W 2(1) - Miejsce handlu i dystrybucji w koncepcji marketingu.

W 3(1) - Marketing w handlu i dystrybucji w odróżnieniu od marketingu produktów materialnych i innych rodzajów marketingu (non profit, terytorialnego itd.).

W 4(1) - Omówienie specyfiki marketingu w handlu i dystrybucji. Marketing-mix w handlu i dystrybucji.

W 5(1) - Omówienie analizy strategicznej dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstwa handlowego.

W 6(1) - Klasyfikacja przedsiębiorstw w handlu i dystrybucji.

W 7(1) - Specyfika i klasyfikacja handlu hurtowego.

W 8(1) - Specyfika i klasyfikacja handlu detalicznego.

W 9(1) - Specyfika produktu handlowego w różnych rodzajach działalności logistycznej. Asortyment produktów handlowych.

W 10(1) - Proces tworzenia relacji z klientem (CRM) w przedsiębiorstwie handlowym.

W 11(1) - Charakterystyka marketingu partnerskiego.

W 12(1) - Potrzeba stosowania zasad marketingu partnerskiego w handlu i dystrybucji.

W 13(1) - Personel – podstawowy element marketingu-mix przedsiębiorstwa zajmującego się handlem i dystrybucją.

W 14(1) - Znaczenie personelu dla realizacji orientacji na klienta w myśl zasad marketingu partnerskiego.

W 15(1) - Charakterystyka i zasady marketingu wewnętrznego.

C 1(2) –Omówienie programu zajęć, wyznaczenie zadań do realizacji, podanie literatury, omówienie sposobu oceniania itp.

C 2(2) –Przypomnienie pojęć i reguł marketingu, dyskusja nad specyfiką marketingu w handlu i usługach. Uwagi do realizacji wyznaczonych zadań.

C 3 (2) –Prezentacja - przez wyznaczonych studentów - projektu marketingu-mix dla wybranego przedsiębiorstwa świadczącego usługi logistyczne (handel i dystrybucja). Dyskusja nad zaprezentowanym projektem.

C 4,5,6(6) –Prezentacje (3x) - przez wyznaczonych studentów – procesu tworzenia produktu handlowego dla różnego rodzaju przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Jakość usług a marketing partnerski. Dyskusja nad zaprezentowanymi projektami.

C 7,8,9(6) –Prezentacje (3x) - przez wyznaczonych studentów – procesu tworzenia relacji z klientem (CRM) dla różnego rodzaju przedsiębiorstw świadczących usługi w handlu i dystrybucji. Dyskusja nad zaprezentowanymi projektami.

C 10,11,12(6) –Prezentacje (3x) - przez wyznaczonych studentów – wdrażania marketingu wewnętrznego w celu stworzenia personelu zdolnego realizować marketing partnerski dla różnego rodzaju przedsiębiorstw świadczących usługi logistyczne. Dyskusja nad zaprezentowanymi projektami.

C 13 (2) –Prezentacja - przez wyznaczonych studentów - projektu badania jakości usług w kontekście realizacji marketingu partnerskiego (servqual) dla wybranego przedsiębiorstwa zajmującego się handlem/dystrybucją. Dyskusja nad zaprezentowanym projektem.

C14(2) –Ogólna dyskusja nad zasadami marketingu partnerskiego w handlu i usługach podsumowująca tematykę zajęć.

C 15 (2) - Zakończenie zajęć - omówienie wyników, uwagi, wpisy zaliczeń itd.

Literatura:

Podstawowa:

1. R. Furtak,Marketing partnerski na rynku usług, PWE Warszawa 2005.

2. K.Storbacka, J.R.Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. CustomerRelationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

3. J. Otto,Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004.

4. K. Fonfara,Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, Warszawa 2014.

5. T. Wojciechowski,Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem,Difin, Warszawa 2011.

Uzupełniająca:

6. R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H.Beck, Warszawa2006.

7. M.Mitręga,Marketing relacji,CeDEeWu, Warszawa 2005.

8. P. Kotler, Marketing: analiza planowanie, wdrażanie i kontrola, Geberthner i spółka, Warszawa 1996.

9. A. Payne, Marketing usług, PWE , Warszawa 1996.

10. M. Christopher, H. Peck, Logistyka marketingowa, PWE Warszawa 2005.

11. Niedzielska A., Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-01-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Łazorko
Prowadzący grup: Katarzyna Łazorko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji.

C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1.Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem.

2. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji.

3. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2005.

2. K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

3. J. Otto, Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004.

4. K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

5. T. Wojciechowski, Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H. Beck, Warszawa 2006.

2. M. Mitręga, Marketing relacji, CeDEeWu, Warszawa 2005.

3. A. Niedzielska, Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-24 - 2020-06-10
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Niedzielska
Prowadzący grup: Anna Niedzielska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji.

C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1.Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem.

2. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji.

3. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA I UZUPEŁNIAJĄCA

Literatura podstawowa:

1. R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2005.

2. K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

3. J. Otto, Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004.

4. K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

5. T. Wojciechowski, Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H. Beck, Warszawa 2006.

2. M. Mitręga, Marketing relacji, CeDEeWu, Warszawa 2005.

3. A. Niedzielska, Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-01-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych w handlu i dystrybucji.

C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

1.Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem.

2. Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji.

3. Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2005.

2. K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

3. J. Otto, Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004.

4. K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

5. T. Wojciechowski, Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

1. R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H. Beck, Warszawa 2006.

2. M. Mitręga, Marketing relacji, CeDEeWu, Warszawa 2005.

3. A. Niedzielska, Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-06-12
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabella Sowier-Kasprzyk
Prowadzący grup: Izabella Sowier-Kasprzyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - zaliczenia lub końcowy przedmiotu
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Łazorko
Prowadzący grup: Sławomir Kowalski, Katarzyna Łazorko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

CEL PRZEDMIOTU

C1. Poznanie zasad obowiązujących w marketingu partnerskim ze szczególnym uwzględnieniem usług logistycznych

w handlu i dystrybucji.

C2. Opanowanie praktycznego i kreatywnego wykorzystania zasad obowiązujących w marketingu partnerskim dla tworzenia strategii marketingowej przedsiębiorstw handlowych.

Pełny opis:

WYMAGANIA WSTĘPNE W ZAKRESIE WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI I INNYCH KOMPETENCJI

Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem.

Student zna podstawowe pojęcia i reguły z zakresu handlu i dystrybucji.

Student potrafi przedstawić filozofię i reguły marketingu.

Literatura:

Literatura podstawowa:

R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2005.

K. Storbacka, J.R. Lehtinen, Sztuka budowania trwałych związków z klientami. Customer Relationship Management, Dom Wydawniczy ABC, Kraków 2001.

J. Otto, Marketing relacji, CH Beck, Warszawa 2004.

K. Fonfara, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2014.

T. Wojciechowski, Marketingowo–logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Difin, Warszawa 2011.

Literatura uzupełniająca:

R. Matwiejczuk, Zarządzanie marketingowo logistyczne, C.H. Beck, Warszawa 2006.

M. Mitręga, Marketing relacji, CeDEeWu, Warszawa 2005.

A. Niedzielska, Ewolucja instrumentarium marketingu bezpośredniego, Studia Oeconomica Posnaniensia, 2017.

* Publikacje zwarte dostępne w zasobach bibliotecznych Politechniki Częstochowskiej, w przypadku ich braku możliwość wypożyczenia międzybibliotecznego.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-06-14
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Pikuła-Małachowska
Prowadzący grup: Joanna Pikuła-Małachowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Krukowska-Miler
Prowadzący grup: Agata Krukowska-Miler
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Łazorko
Prowadzący grup: Katarzyna Łazorko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Częstochowska.
ul. J.H. Dąbrowskiego 69
42-201 Częstochowa
tel: +48 (34) 3255-211 https://pcz.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-4 (2024-07-15)